וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת הכבלים והלוויין תבדוק טענות על רכישת תכני מקור ע"י yes בבלעדיות

בועז גריילסמר

13.12.2005 / 16:16

חברות הכבלים טוענות כי yes פועלת לרכישת תכנים בתנאי בלעדיות בהתקשרויותיה עם אולפני הסרטים הגדולים בארצות הברית וספקים ישראלים



מועצת הכבלים והלוויין תבדוק טענות על רכישת תכני מקור על ידי yes בניגוד לכללי המועצה. לפני כחודש, התקבלה במועצה תלונתן של חברות הכבלים, כי yes פועלת לרכישת תכנים בתנאי בלעדיות בהתקשרויותיה עם אולפני הסרטים הגדולים בארצות הברית. כעת, מתברר כי תלונתה של HOT מתייחסת גם להתקשרויותיה של yes עם ספקים ישראלים.



בסוף השבוע שעבר, פנה ראש אגף הפיקוח של המועצה, אלעד רונן, אל yes במכתב בירור. רונן ביקש מחברת הלוויין להעביר לעיון המועצה הסכמי רכש של עם האולפנים בארצות הברית, וכן עם ספקי התוכן המקומיים.



HOT טענה כי בחלק מן המקרים, הדרישה למכירת התכנים בבלעדיות ל-yes לא מצאה ביטוי בחוזה, אולם הוצגה בפני הספקים בעל פה. עוד נטען, כי התניות דומות קיימות גם בכל הנוגע לשידור תכנים ישראליים, ש-YES לא היתה מעורבת בהפקתם. זאת, באופן שמגביל רכישת תכנים אלה על ידי HOT. חברות הכבלים טוענות גם, כי yes משלבת בהסכמי רכישת התוכן התניות האוסרות על ספקי התוכן למכור תכנים לחברות הכבלים, והתניות המתנות את מכירת התכנים לחברות הכבלים בתשלום קנס כבד על ידי הספקים.



על פי כללי המועצה , חברות הכבלים ו-yes אינן רשאיות לרכוש תוכן זר בבלעדיות. הוראה זו נועדה למנוע את מירוץ הרכש שהחל עם עלייתה של yes לאוויר. המירוץ העלה באופן דרסטי את מחיר התכנים הזרים ופגע במצבן הכלכלי של חברות הכבלים והלוויין.



לפני מספר חודשים, קבע יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, יורם מוקדי, כי yes הפרה את מדיניות המועצה בעניין שידורו של תוכן בתנאי בלעדיות. זאת, על ידי הכללת תנאים בחוזים שחותמת החברה - תנאים המגבילים את שידורם של תכנים במסגרת שידוריהם של גורמים אחרים. מוקדי קבע, כי הכללת התנאים פוגעת בהיצע התוכן למנויים ובטובת הציבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully