וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המו"לית הרפר קולינס תשיק ספריה דיגיטלית שתכלול את כל ספריה

סוכנויות הידיעות

13.12.2005 / 16:26

מדובר בצעד לקראת מנועי החיפוש הגדולים שמעוניינים לאפשר חיפוש בספרים; עד כה התנגדה תעשיית הספרים לסריקת הספרים שמבצעות גוגל, יאהו ו-MSN



המו"לית הרפר קולינס אמרה אתמול כי תשיק ספריה דיגיטלית שתכלול את התוכן של כל ספריה - כתוב ומושמע. גולשים יוכלו לערוך חיפושים בתכנים באמצעות מנועי חיפוש רגילים כמו גוגל ויאהו או באמצעות קמעונאיות כמו אמזון. החברה מקווה להשיק את השירות עד אמצע השנה הבאה.



ג'יין פרידמן, מנכ"ל הרפר קולינס, אמרה כי באופן זה מתכוונת הרפר קולינס לשלוט בתכנים הדיגיטליים במקום להעביר את השליטה לגורמים אחרים. משמעות הדבר היא שבמקום שהספרים ייסרקו, מנועי החיפוש יפנו את הגולשים לאתר של הרפר קולינס עצמה.



כיום מאפשר שירות גוגל בוק (שבעבר נקרא גוגל פרינט) צפייה בעמודים ספורים מתוך ספר, במסגרת ההסכם עם המו"ליות. השירות של הרפר קולינס לא צפוי להיות מאוד שונה. מו"ליות אחרות, כמו רנדום האוס של ברטלסמן, כבר מעלות את התכנים החדשים שלהן למחשב, וחלק מהספרים הישנים יותר.



ההצהרה של הרפר קולינס, חטיבה של ענקית המדיה , מהווה צעד לקראת חברות האינטרנט גוגל, יאהו ו-MSN המעוניינות לאפשר חיפוש בספרים. עד כה הביעה תעשיית הספרים התנגדות למהלכים אלה, ומספר מו"ליות הגישו תביעות נגד גוגל בגין הפרת זכויות יוצרים. גוגל לקחה על עצמה פרויקט של סריקת ספריות אקדמיות והעלתן לאינטרנט.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully