וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלני פיא חוזים כי נתח השוק של 10 חברות הנאמנות הגדולות יצמח ל-91.25%

שרון שפורר

13.12.2005 / 16:41

בלאומי פיא מעריכים עוד כי נתח השוק של הקרנות הגדולות עשוי לגדול לקראת 2006, עם השלמת עסקאות המכירה על ידי המערכת הבנקאית



לאחר "המפץ הגדול" שוק קרנות הנאמנות יתחלק שווה בשווה בין חברות הביטוח ובתי ההשקעות המקומיים והזרים, כך כותבים היום כלכלני לאומי פיא בסקירה על התעשייה.



בפיא מציינים, כי הבנקים המקומיים, שהחזיקו לפני ההעברה נתח של 79.1% מנכסי הקרנות, מחזיקם כעת בנתח שוק של 17.8% בלבד. חברות הביטוח אוחזות בנתח שוק של 38.2% לעומת נתח שוק של 3.3% בלבד קודם להעברה. ב-14.3% נוספים אוחזים בתי ההשקעות הישראליים - ירידה קלה יחסית לעומת נתח של 17.6% קודם להעברת הנכסים. ב-29.7% הנותרים אוחזים בתי ההשקעות הזרים, שלפני העברת נכסי הקרנות לא החזיקו כלל בנכסים.



בפיא מציינים, כי בבעלות המערכת הבנקאית נשארו רק חברת להק של בנק הפועלים, שחלקה במערכת עומד על 14.71%, וחברות נוספות בבעלות בנקים קטנים יחסית כמו מרכנתיל, יובנק, איגוד, אוצר החייל ומסד-יהב מהווה יחד כ-3.1% מהמערכת. הנכסים המנוהלים על ידי כל החברות שצויינו מסתכמים בכ-23.2 מיליארד שקל ומועמדים למכירה בקרוב.



להערכת כלכלני פיא, נתח השוק המצרפי של 10 חברות הנאמנות הגדולות יגדל מכ-83.7% לפני העברת הבעלויות ל-91.25% אחריה. הם חוזים גם, כי נתח השוק של גופים אלו עשוי לגדול עוד יותר עם השלמת עסקאות המכירה על ידי המערכת הבנקאית לקראת 2006.



בעקבות השינויים, אומרים בפיא, התפלגות הבעלויות צפויה לשינוי נוסף. להערכתם, נתח השוק של החברות לניהול קרנות נאמנות שבשליטת הבנקים המקומיים יקטן לשעור אפסי, נתח השוק של החברות לניהול קרנות נאמנות שבבעלות חברות הביטוח יגדל לכ-50% וגם נתח השוק של חברות לניהול קרנות נאמנות שבשליטת בתי ההשקעות המקומיים והזרים יגדל לכ-50%.



החל ברבעון הראשון של שנת 2006 ובמיוחד מה-1 באפריל בשנה הבאה, הבנקים יתפקדו כיועצי השקעות בלבד, לא יהיו יותר מנהלי מוצרים בשוק ההון, הבנקים יקבלו בגין האחזקות בקרנות נאמנות עמלות החזקה (המכונות עמלות הפצה) בשיעור ממוצע של כ-0.35% ויחתמו על הסכמי הפצה עם מנהלי קרנות הנאמנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully