וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילים חברתיים קוראים להחרים את קניון השרון בנתניה עד שיוסדרו שכרם וזכויותיהם של המאבטחים

רותי סיני

13.12.2005 / 17:24

זאת בעקבות התפטרות המאבטחים שמלינים על תנאי שכרם, על יחס מזלזל כלפיהם מצד ההנהלה ועל הפחד התמידי מפיגועים; מאבטח שהתפטר: "לא שווה לסכן חיים בשביל שכר מינימום"

, שבו נהרגו חמישה בני אדם ו-50 נוספים נפצעו. שני מאבטחים אחרים, שעדיין עובדים בקניון, טוענים כי יתפטרו עד סוף השבוע יחד עם מאבטחים נוספים. המאבטחים מלינים על תנאי שכרם, על היחס כלפיהם מצד ההנהלה ועל הפחד התמידי מפיגועים.



התפטרות המאבטחים הובילה להתארגנות ציבורית להחרמת הקניון. ג'קי אדרי, פעיל חברתי הנאבק למען זכויות עובדי קבלן, קרא היום לתושבי נתניה להחרים את קניון השרון, עד ששכרם וזכויותיהם של המאבטחים בקניון יוסדרו. "לא ייתכן שהמאבטחים יהיו שקופים גם לממשלה, גם למעסיקים וגם לקונים. הם אלה שמאפשרים לתושבי נתניה לנהל חיים תקינים ועכשיו כשהם נדרשים לשלם על כך בחייהם, תושבי נתניה צריכים לעמוד לצדם מתוך סולידריות", אמר אדרי. אדרי ופעילים נוספים מתכוונים לבוא לנתניה כדי להשמיע את קריאתם להחרמת הקניון.

השר לביטחון פנים, גדעון עזרא, הבטיח - לבקשת משפחתו של המאבטח חיים עמרם, שנהרג בפיגוע - לשקול להעניק לו צל"ש על גבורתו, לאחר שמנע את כניסת המחבל לקניון. לטענת חבריו של עמרם, הנהלת הקניון הסירה את מודעות האבל שהם תלו בקניון לזכרו. אבי דסטח, אחד המאבטחים שהתפטר, אומר כי "התפטרתי בגלל הזלזול. בהנהלה החליטו לחזור לשגרה באותו היום, כאילו לא קרה דבר".



לדברי גורמי ביטחון, מיקומו של הקניון בכניסה לנתניה מהווה יעד לפיגועי טרור. לאחר הפיגוע האחרון הגיעו גם המאבטחים למסקנה זו. הפיגוע הראשון בכניסה לקניון אירע במאי 2001: חמישה אזרחים נהרגו וכ-100 נוספים נפצעו. מאז אותו פיגוע ידעה העיר פיגועים נוספים, וביולי השנה התאבד מחבל נוסף במעבר החצייה הסמוך לכניסה. גם בפיגוע זה נהרגו חמישה בני אדם וכ-100 נפצעו.



דולנקו אומר כי "אנחנו מרגישים שמזלזלים בנו ונותנים לנו שכר מינימום בזמן שאנו מסכנים חיים. אני עובד שם בפחד, וגם נפגעתי מהיחס של המנכ"ל שלא נתן לנו לשים את מודעות האבל. זה מגעיל, אין לי מלים".



מאבטח נוסף שאמור להתפטר בסוף השבוע, סיפר כי המאבטחים שנותרו אינם מוכנים לשמור בשער המרכזי הפונה לרחוב הרצל, שבסמוך אליו אירעו שלושת הפיגועים. "אנחנו רבים בינינו מי יעשה שם משמרות, כי זה מפחיד", הוא אומר.



בעקבות ההתפטרות הקולקטיווית החליטו בהנהלת הקניון לשכור חברת שמירה פרטית, עד שיגויסו עובדים חדשים. מקורבים להנהלת הקניון אמרו השבוע, כי בהנהלה הופתעו מטענות המאבטחים שלא זכו ליחס הוגן. לדברי אותם מקורבים, בהנהלה דואגים לכל מאבטח על ידי תשלום שכר על פי חוק, תנאים סוציאליים וביטוח חיים. עוד אמר אותו מקורב, כי בהנהלה החליטו להציב מודעת אבל אחת במקום מכובד בכניסה לקניון, ולא במקומות רבים אחרים, "בצורה שאינה מתאימה למרכז מסחרי". מנכ"ל הקניון, שמוליק בן משה, סירב להגיב לכתבה.



הסיפור המלא יפורסם בסוף השבוע ב"חדשות נתניה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully