וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מגזר האנרגיה הוביל הבורסות לסגירה חיובית; פארטי גיימינג ואמפייר אונליין איבדו יותר מ-5%

TheMarker

13.12.2005 / 19:29

הירידה במגזר ההימורים המקוונים בלונדון - על רקע הורדת המלצה של ליהמן ברדרס למניית פארטי גיימינג; ענקית הסלולר וודאפון ירדה 2.7% בשל הערכות כי רכישת טלסים הטורקית תדלל רווחיה



בורסות אירופה נסגרו בעליות קלות, בציפייה להחלטה לגבי הריבית בארה"ב היום. עליות שנרשמו במגזר הנפט, על רקע העלייה במחירי הנפט, הצליחו להעפיל בהשפעתן על ירידות במגזר הטלקום. בורסת לונדון עלתה ב-0.1%; פרנקפורט הוסיפה 0.2%; פאריס עלתה ב-0.4%.



בפגישתו היום צפוי הבנק הפדרלי להעלות את הריבית בארצות הברית ב-0.25%, לרמה של 4.25%, זו הפעם ה-13 מאז יוני 2004. עם זאת, הציפיות להמשך העלאות ריבית הולכות ופוחתות - כך נראה מסקרים וממסחר בשוקי החוזים. לפי הערכת 12 מתוך 22 סוחרי איגרות חוב ראשיים, הבנק ירמוז בהודעת הריבית שלו השבוע, כי יפסיק להעלות את הריבית בטווח הנראה לעין. לפי תחזית הסוחרים, תגיע הריבית לשיא במחצית 2006 - ברמה של 4.75% - ושם תיעצר.



החוזים על הנפט הגולמי למסירה בינואר נסחרים כעת במחיר של 61.3 דולר לחבית - ללא שינוי - בבורסת הסחורות של ניו יורק. מוקדם יותר כבר הגיע מחירם ל-61.8 דולר לחבית.



סוכנות האנרגיה הבינלאומית (IEA) העלתה היום את תחזיתה לצמיחה בביקוש לנפט ב-2006. הסוכנות העלתה את תחזית הביקוש בשנה הבאה ב-7.8%, ל-85.18 מיליון חביות ביום. מדובר ב-1.79 מיליון חביות יותר לעומת הביקוש לנפט השנה. לדברי הסוכנות, אופ"ק תיאלץ להפיק 28.5 מיליון חביות ביום על מנת לעמוד בביקוש כזה.



בטחון המשקיעים בגרמניה - הכלכלה הגדולה באירופה - עלה בדצמבר לשיא של שנתיים, על רקע סימנים להתאוששות בצמיחה הכלכלית במדינה. מדד ציפיות האנליסטים והמשקיעים המוסדיים עלה ל-61.6 נקודות בדצמבר, לעומת 38.7 בנובמבר, לפי מכון המחקר האירופי ZEW. תחזיות הכלכלנים היו ל-41 נקודות, לפי סקר כלכלנים של סוכנות הידיעות בלומברג.



מגזר האנרגיה התחזק על רקע העליות במחיר הנפט: בריטיש פטרוליאום (סימול BP.L) עלתה ב-0.6%; רויאל דאץ'-של (סימול RDSA.L) עלתה ב-0.7%; טוטאל (סימול FP.PA) הוסיפה 1.8%.



ענקית הסלולר וודאפון ירדה ב-2.7% על רקע הערכות כי רכישת חברת הסלולר הטורקית טלסים עבור 4.55 מיליארד דולר צפויה לדלל את רווחי וודאפון למניה בטווח הקצר והבינוני.



סימנס הגרמנית (סימול SIE.DE) עלתה ב-2.2% לאחר שדויטשה בנק העלה את המלצתו למניה מ"החזק" ל"קנייה", והעלה את מחיר היעד של המניה ב-31% ל-85 יורו. דויטשה בנק נימק את ההחלטה בהערכה כי סימנס תנפיק או תמכור את חטיבת התקשורת וחטיבת שירותי המיחשוב, ותתמקד בתחום התעשייתי, הרווחי יותר.



חברת ההימורים באינטרנט פארטי גיימינג (סימול PRTY.L) ירדה ב-5.5%, לאחר שליהמן ברדרס הוריד את המלצתו למניה מ"ממשקל יתר" ל"משקל חסר". מניות פארטי גיימינג עלו עד כה ברבעון ב-48%. אמפייר אונליין (סימול EOL.L) של נעם לניר ירדה ב-5.1%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully