וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המו"לית אקסל שפרינגר תנקוט בצעדים משפטיים נגד הרגולטור בגרמניה אם זה יאסור רכישת פרוזיבן של סבן

סוכנויות הידיעות

13.12.2005 / 20:35

מנכ"ל אקסל שפרינגר, מתיאס דופנר, וחיים סבן, הגיעו להסכמה בעניין זה, דיווח העיתון הגרמני "הנדלסבלאט"



המו"לית אקסל שפרינגר תנקוט בצעדים משפטיים נגד רשות ההגבלים העסקיים של גרמניה, אם זו תחליט לאסור את רכישת חברת הטלוויזיה פרוזיבן שבבעלות חיים סבן. כך לדברי מקורות, דיווח העיתון הגרמני "הנדלסבלאט".



מנכ"ל אקסל שפרינגר, מתיאס דופנר, וחיים סבן, הגיעו להסכמה בעניין זה, דיווח העיתון.



רשות ההגבלים העסקיים של גרמניה צפויה להודיע על החלטה לגבי המיזוג ב-27 בדצמבר. בחודש שעבר הביעה הרשות "דאגה" מהעסקה המתוכננת, וטענה כי היא עלולה לפגוע בתחרות בשוק הפרסום בטלוויזיה בגרמניה, משום שבעקבות העסקה יישלט שוק הטלוויזיה הגרמני על ידי חברות ענק - שפרינגר וברטלסמן, בעלת תחנת הטלוויזיה RTL.



פרוזיבן נרכשה על ידי סבן וקבוצת קרנות השקעה פרטיות ב-2003 במסגרת מכירת חיסול של קבוצת קירש, פושטת הרגל. לאחר מהלך התייעלות נמרץ שהוביל סבן בפרוזיבן, שיפרה קבוצת הטלוויזיה הגרמנית את מצבה הפיננסי והעסקי. באוגוסט, חתמה פרוזיבן על הסכם למכירתה לידי שפרינגר תמורת 2.47 מיליארד יורו (3.05 מיליארד דולר) במזומן ובמניות.



מכירת פרוזיבן היתה ציון דרך בקריירת ההשקעות של סבן, שרכש נתח ראשון בפרוזיבן ב-7.5 יורו למניה, ומכר אותה במחיר גבוה פי שלושה - שפרינגר תרכוש את מניות פרוזיבן במחיר 23.37 יורו. בעקבות העסקה צפויה אקסל שפרינגר, שכבר החזיקה ב-12% ממניות פרוזיבן, לאחד את חברות הטלוויזיה והעיתונות הגדולות בגרמניה ולבצע מהפכה בשוק המדיה הגדול באירופה. אחד הנכסים הידועים של שפרינגר הוא הטבלואיד המשפיע "בילד".



קבוצת פרוזיבן מחזיקה בכמה ערוצי חדשות ובידור ושולטת בכ-45% משוק הפרסום בטלוויזיה הגרמני, שמחזורו השנתי מוערך ב-3.8 מיליארד יורו.



מומחים העריכו, כי מכירת פרוזיבן צפויה למשוך אליה בחינה רגולטורית מדוקדקת, זאת משום ששפרינגר נחשבת לחברת הוצאה לאור אנטי-ממסדית, והאפשרות שהחברה תתרחב לסוגי מדיה נוספים מעוררת אי נחת במסדרונות הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully