וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקופוס גייסה 31.5 מיליון דולר לפי שווי של כ-92 מיליון דולר והחלה להיסחר בנאסד"ק

עומרי כהן

13.12.2005 / 21:20

המניה נסחרת תחת הסימול SCOP; מכרה 4.5 מיליון מניות ב-7 דולרים למניה - הרף התחתון של טווח המחירים שהוצע למשקיעים; כעת עולה המניה ב-7% ל-7.5 דולרים



חברת סקופוס רשתות וידיאו (SCOPUS) השלימה היום הנפקה ראשונה לציבור, ומניותיה כבר החלו להיסחר ברשימה הראשית של בורסת נאסד"ק תחת הסימול SCOP. במסגרת ההנפקה מכרה סקופוס 4.5 מיליון מניות במחיר של 7 דולרים למניה וגייסה לקופתה סכום ברוטו של 31.5 מיליון דולר, לפי שווי של 91.7 מיליון דולר. כעת עולה המניה ב-7% ל-7.5 דולרים.



סקופוס, המתמחה במערכות להעברת שידורי טלוויזיה דיגיטלית בפס רחב, נאלצה בתחילת השבוע לחתוך את מחירי ההנפקה מטווח של 12-10 דולר למניה, לטווח של 9-7 דולרים למניה, על רקע חוסר היענות מצד המשקיעים. גם את ההנפקה היום היא השלימה רק ברף התחתון של טווח המחירים המבוקש.



במקביל העניקה סקופוס לחתמים אופציה לרכוש ממנה 675 אלף מניות נוספות במחיר ההנפקה. את ההנפקה הובילו בתי ההשקעות תומאס וויזל ו-CIBC. בתי ההשקעות נידהאם ואופנהיימר שישמשו כחתמי משנה.



סקופוס פועלת בתחום המערכות להעברת שירותי טלוויזיה דיגיטליים על גבי רשת IP. המתחרה הגדולה שלה היא טנדברג הנורווגית (המתחרה גם ברדוויז'ן הישראלית). מתחרות נוספות הן טריון וביג בנד - שתיהן ישראליות. בין לקוחות סקופוס ניתן למצוא את סקיי איטליה, חברת התקשורת היפאנית KDDI (שהיא גם לקוחה של אורכית), ורשתות השידור האמריקאיות פוקס ניוז ו-CBS ניוז.



סקוםוס (לשעבר סקופוס תדיראן) הוקמה כבר ב-1995, אולם הגיעה לראשונה לאיזון בשורה התחתונה, רק ברבעון השלישי של 2005. הפסדיה הצבורים מסתכמים ב-33.4 מיליון דולר. את תשעת החודשים הראשונים של השנה היא סיימה עם גידול של 37.5% במכירות ל-33 מיליון דולר, אולם גם עם עלייה של כ-18.5% בהפסדים ל-5.1 מיליון דולר.



העלייה בהפסד מיוחסת לירידה בשולי הרווח הגולמי מ-52% ל-48%, כמו גם לעלייה בכל מרכיבי ההוצאות התפעוליות. תזרים המוזמנים מפעילות שוטפת היה שלילי בגובה 3.6 מיליון דולר ולחברה היו בסוף ספטמבר האחרון כ-8 מיליון דולר בקופה וחוב לטווח אורך בגובה 1.6 מיליון דולר.



בסקופוס מושקעים קרנות הון סיכון, חברות ומשקיעים פרטיים מישראל. בעלת המניות הגדולה ביותר היא כור (34.4%) ואחריה הקרנות פיטנגו (19.3%), ורטקס ישראל (12.9%), ג'נסיס פרטנרס (10.2%) ופורמולה ונצ'רס (6.4%). לחברת ההשקעות אינספייר של אבי ורטהיים אחזקה של 6.1% בסקופוס.

סקופוס מעסיקה כיום כ-250 עובדים בראש העין ומנוהלת על ידי המייסד, דוד מחלב, אשר מחזיק כיום ב-5.5% ממניות החברה. יואל גת, ממייסדי חברת גילת רשתות לוויין, משמש כיו"ר החברה ובידיו כ-3.3% ממניותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully