וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות קלות בשוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב בעקבות העלאת הריבית; פייזר קפצה יותר מ-6% עקב הגדלת דיווידנד

TheMarker

13.12.2005 / 23:15

HP ו-IBM איבדו כ-3% לאחר תחזית מאכזבת של HP; קמעונאית האלקטרוניקה בסט ביי נפלה 12% בעקבות ירידה ברווחיה; התשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ל-4.535%



בורסות וול סטריט נסגרו במגמה חיובית על רקע הערכות כי סוף סדרת העלאות הריבית שביצע הבנק הפדרלי כבר נמצא בטווח נראה לעין. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות קלות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.012% ל-4.535%.



הבנק הפדרלי העלה כצפוי את הריבית בארצות הברית ב-0.25% לרמה של 4.25% בפגישתו היום, זו הפעם ה-13 מאז יוני 2004. החלטת ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC) התקבלה פה אחד.
בהודעת הריבית, דבק הבנק בניסוח לפיו תימשך העלאת הריבית בקצב "מדוד" - מונח שנכלל בכל הודעות הריבית של הבנק במהלך 18 החודשים האחרונים.



עם זאת, הסיר הבנק את המונח "מרחיבה" המתייחס למדיניותו המוניטרית - סימן לכך שה-FOMC גורס כי שיעור הריבית נמצא ברמה שאינה מעודדת עוד צמיחה כלכלית. "סביר להניח שיידרשו העלאות מדודות נוספות של הריבית כדי להבטיח את האיזון בין הבטחת הצמיחה לבין יציבות מחירים", נאמר בהודעת הבנק. "שיעור הליבה של האינפלציה נותר נמוך באופן יחסי בחודשים החולפים, ותחזיות האינפלציה לטווח ארוך נמצאת תחת שליטה", נאמר עוד.



המלאים העסקיים בארה"ב עלו באוקטובר ב-0.3%, לאחר עלייה של 0.5% בספטמבר, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה של 0.5% במלאים באוקטובר.



מחיר הנפט התייצב היום מעל לרמה של 61 דולר, לאחר שסוכנות האנרגיה הבינלאומית העלתה את תחזיתה לצמיחה בביקוש לנפט בשנה הבאה. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בינואר נסגרו במחיר של 61.37 דולר לחבית, עלייה של 7 סנט, בבורסת הסחורות של ניו יורק. מחיר הנפט, הנמצא כעת ברמתו הגבוהה ביותר מזה חמישה שבועות, עלה מתחילת החודש ב-7.2%.



היולט פקארד (סימול HPQ), יצרנית המחשבים השנייה בגודלה בעולם, סיפקה היום תחזית הכנסות נמוכה מהצפוי לשנת הכספים שהסתיימה בסוף אוקטובר. החברה צופה הכנסות בטווח של 89.5-91 מיליארד דולר, לעומת תחזית האנליסטים להכנסות של 90.85 מיליארד דולר. עם זאת, סיפקה החברה תחזית רווח שנתית אשר היתה גבוהה מציפיות האנליסטים. החברה צופה לרשום רווח של 1.88-1.95 דולר למניה - מעל לתחזיות האנליסטים לרווח של 1.82 דולר למניה. HP ירדה ב-3.2%. עוד בלטה לרעה במגזר מניית איי.בי.אם (סימול IBM) שאיבדה 2.7%.



מיקרוסופט (סימול MSFT), חברת התוכנה הגדולה בעולם, הודיעה ביחד עם חברת התקשורת MCI על השקתו הצפויה של שירות טלפוניה ממחשב לטלפון, בדומה לשירות Skypeout. השירות החדש מצטרף לשורה של שירותים מתחרים שהוציאו חברות האינטרנט הגדולות באחרונה. מניית מיקרוסופט ירדה ב-1.1%.



פייזר (סימול PFE), יצרנית התרופות הגדולה בעולם, הודיעה אתמול לאחר סגירת המסחר על הגדלת הדיווידנד הרבעוני שהיא מחלקת למשקיעים ב-26.3%. מניית פייזר קפצה ב-6.5%.



פשיטת רגל של ג'נרל מוטורס (סימול GM), יצרנית המכוניות הגדולה בעולם, אינה "בלתי סבירה" אם תימשך המגמה הנוכחית בחברה. זאת, לפי חברת דירוגי האשראי סטנדרד אנד פור'ס (S&P). החברה אמרה את הדברים אתמול, זמן לא רב לאחר שהורידה את דירוג האג"ח של החברה למדרגת "זבל" נמוכה יותר - מ"BB מינוס" ל-"B?. מניית GM ירדה ב-3.2%.



פרוקטר אנד גמבל (סימול PG) עלתה ב-2.8% לאחר שאמרה כי הכנסותיה ומכירותיה ברבעון הנוכחי יהיו בטווח העליון של תחזיותיה. החברה ייחסה את העלאת התחזיות, בין היתר, לעלויות נמוכות יותר מהצפוי של המיזוג עם ג'ילט. החברה צופה עתה רווח של 68-69 סנט למניה, לעומת תחזית קודמת לרווח של 66-69 סנט למניה. תחזיות האנליסטים היו לרווח של 67 סנט למניה. פרוקטר צופה עתה כי הכנסותיה יצמחו ב-25%-26%, לעומת תחזית קודמת להכנסות של 23%-25%.



קונוקו פיליפס (סימול COP), חברת הנפט השלישית בגודלה בארה"ב, ירדה ב-5% לאחר שהסכימה לרכוש את יצרנית הנפט והגז ברלינגטון ריסורסז ב-35.6 מיליארד דולר במזומן ובמניות. קונוקו תשלם 92 דולר למניה במסגרת העסקה, מחיר המשקף לברלינגטון פרמיה של 12% על מחיר הסגירה של אתמול. קונוקו תשלם 46.5 דולר למניה במזומן ו-0.721 מניות מהחברה הממוזגת עבור כל מניה של ברלינגטון. מדובר בעסקה הגדולה במגזר הנפט מאז רכשה שברון את טקסקו ב-2001. העסקה כמעט כפולה מהעסקה הגדולה עד כה השנה במגזר - רכישת יונוקל ב-17 מיליארד דולר על ידי שברון. ברלינגטון (סימול BR) עלתה ב-4.4%, והשלימה בכך עלייה דו-יומית של כ-13%.



קמעונאית האלקטרוניקה בסט ביי (סימול BBY) נפלה ב-11.8% לאחר שדיווחה על ירידה של 6.8% ברווחיה הרבעוניים. הרווח הנקי של בסט ביי ירד ל-138 מיליון דולר, על בסיס עלייה של 10% בהכנסות ל-7.34 מיליארד דולר.



בנק ההשקעות ליהמן ברדרס (סימול LEH) עלה ב-0.2%, לאחר שדיווח היום על עלייה של 41% ברווחי הרבעון הרביעי לעומת התקופה המקבילה על רקע עלייה בעמלות החיתום והייעוץ ופעילות מסחר חזקה. עם זאת, החברה דיווחה על ירידה של 5% בהכנסות ל-3.9 מיליארד דולר. ליהמן ברדרס, בנק ההשקעות בעל הצמיחה המהירה מבין חברות וול סטריט בשנים האחרונות, רשם רווח נקי של 826 מיליון דולר ברבעון הרביעי, נמוך מתחזיות האנליסטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully