וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר הסתיים בעליות

עומרי כהן

13.12.2005 / 23:35

מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.5% ל-10,823 נקודות ואילו מדד נאסד"ק הסתפק בעלייה מתונה יותר של 0.2% ל-2,265 נקודות

הבנק הפדרלי העלה הערב כצפוי את שיעור הריבית בארצות הברית ב-0.25% נוספים לרמה של 4.25%. אולם דברים שאמר, או יותר נכון - לא אמרה ועדת השוק הפתוח בנוגע להמשך העלאות הריבית בארה"ב, דחפו את שוקי המניות של וול סטריט לסיום חיובי של יום המסחר, לאחר שעות אחדות של גמגום.

מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.5% ל-10,823 נקודות ואילו מדד נאסד"ק הסתפק בעלייה מתונה יותר של 0.2% ל-2,265 נקודות, על רקע חולשה במניות התוכנה והאינטרנט. הנפט הגולמי שמר על יציבות עם עלייה קלה של 4 סנט ל-61.37 דולר לחבית.

הפד דבק היום בניסוח לפיו תימשך העלאת הריבית בקצב "מדוד", אולם הפסיק להשתמש במונח מדיניות מוניטרית מרחיבה, ואותת למשקיעים על האפשרות שהעלאות הריבית מתקרבות לסיומן. שוק החוזים המשיך לשקף הסתברות לשתי העלאות ריבית נוספות בינואר ובמארס לרמה של 4.75%, אולם ההסתברות להעלאת נוספת במאי עומדת לפי שעה על 20% בלבד.

בקרב המניות הישראליות בלטה סינרון בירידה של 9.4% ל-41.7 דולר, לאחר שאתמול השלימה המניה טיפוס דו-שבועי של 22% לשיא סגירה חדש של 46 דולר. את הסיבה למימושים היום סיפק ג'ים קריימר, מומחה ההשקעות של רשת הטלוויזיה CNBC. קריימר, שתמך בחודש האחרון בלהט במניית סינרון, המליץ אתמול למשקיעים לממש את רווחי העליות האחרונות במניה. במקביל, המליץ קריימר להשקיע במתחרה של סינרון, סינושור, אשר הנפיקה בשבוע שעבר בנאסד"ק.

אמדוקס עלתה ב-4.6% ל-27.3 דולר, לאחר שבית ההשקעות ריימונד ג'יימס הכניס את המניה לרשימת 11 המניות המומלצות שלו ל-2006. ריימונד ג'יימס העניק בחודש שעבר לאמדוקס המלצת "קנייה חזקה" עם מחיר יעד של 34.5 דולר.

אלביט מערכות טיפסה אמש כ-4%, לאחר שהודיעה על קבלת הזמנה ראשונית מחיל הנחתים האמריקני (המארינס) למשקפות תרמיות בהיקף של 33.6 מיליון דולר. היום הודיעה החברה על חוזה והמניה הוסיפה עוד 2.9% ל-25.1 דולר. קבוצה הכוללת את אלביט מערכות, את ענקית הביטחון תאלס הבריטית ואת חברת GAEA, זכתה ב-20% מפרויקט ענק לפיתוח מסוקים עבור צבא דרום קוריאה. מדובר בפרויקט שיכלול פיתוח מסוקים חדשים, שמיועדים להחליף מסוקים קיימים ומיושנים יותר כמו בל 1-UH. שווי פרויקט הפיתוח בלבד עומד על 1.3 מיליארד דולר.

פאנדטק, המתמחה בפתרונות סליקה ועיבוד תשלומים אוטומטי למוסדות פיננסיים, דיווחה כי היא נמצאת במגעים עם הבנקים המקומיים לגבי הכנסת מערכת ניהול ובקרת נזילות תוך יומית (Global PAYplus Liquidity Manager). ככל הנראה מדובר בארבעת הבנקים הגדולים - הפועלים, לאומי, דיסקונט ומזרחי. ישראל היוותה עד כה נתח זניח מהכנסות פאנדטק, שהסתכמו ברבעון השלישי ב-19 מיליון דולר, ובשל כך זו הזדמנות לחדירה ראשונה אמיתית בישראל. מניית פאנדטק ירדה ב-0.5% ל-10.5 דולר.

אודם, החברה הבת של בי.או.אס, הודיעה על הרחבת חוזה לאספקת ציוד אלקטרוני לתעשייה האווירית, בהיקף של 2 מיליון דולר. מניית בי.או.אס עלתה בתגובה ב-3.9% ל-2.4 דולרים.

אוסקר גרוס החל לסקר היום את איתוראן (סימול: ITRN) עם המלצת "קנייה" וצירף למניה מחיר יעד של 20 דולר. איתוראן עלתה ב-0.7% ל-15 דולר.

בית השקעות קטן ולא מוכר יחסית בשם ברין מוריי קארט החל לסקר היום את אלדין בהמלצת "צבור" וצירף למניה מחיר יעד של 21 דולר. אלדין הוסיפה 0.9% ל-16.6 דולר.

חברת סקופוס רשתות וידיאו השלימה היום הנפקה ראשונה לציבור, ומניותיה כבר החלו להיסחר ברשימה הראשית של בורסת נאסד"ק תחת הסימול SCOP. במסגרת ההנפקה מכרה סקופוס 4.5 מיליון מניות במחיר של 7 דולרים למניה וגייסה לקופתה סכום ברוטו של 31.5 מיליון דולר, לפי שווי של 91.7 מיליון דולר. לאחר ההנפקה עלתה המניה ב-3.4% ל-7.24 דולרים ביומה הראשון בנאסד"ק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully