וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלנוס מקבוצת דברת עומדת להשלים גיוס בהיקף של 60-55 מיליון דולר לקרן המשך

עודד חרמוני

14.12.2005 / 8:11

קרן הלוואות הגישור בניהולם של מוטי וייס ורותי שמחה מתכוונת למחזר את סכום הגיוס להלוואות של 200-150 מיליון דולר לסטארט-אפים; קבוצת דברת גייסה מתחילת השנה 300 מיליון דולר



קבוצת הקרנות דברת ממשיכה להתרחב בקצב מהיר. שבוע לאחר שקרן ההשקעות בקרנות וינטאג' 2 של הקבוצה המנוהלת על ידי אלן פלד השלימה חלק ראשון של גיוס בהיקף של 45 מיליון דולר, נודע ל-TheMarker כי גם קרן ההלוואות לחברות סטארט-אפ פלנוס של הקבוצה המנוהלת על ידי מוטי וייס ורותי שמחה עומדת להשלים גיוס לקרן המשך שנייה בהיקף של 60-55 מיליון דולר.



קרנות ההשקעות מקבוצת דברת גייסו מתחילת 2005 כ-300 מיליון דולר יחד, כשקרן ההון סיכון של הקבוצה - כרמל, גייסה מתוכם את החלק הארי, בהיקף של 200 מיליון דולר. בפלנוס סירבו להגיב לידיעה.



בקרן השנייה של פלנוס יש רשימה ארוכה של משקיעים מוסדיים ישראליים בהם מגדל, דיסקונט שוקי הון, גמולות, מנורה ובנק לאומי. הקרן מתכננת להשקיע 200-150 מיליון דולר בחברות סטארט-אפ ישראליות, באמצעות הלוואות וקווי אשראי שממחוזרים פי 3.5 מסכום הגיוס לאורך חיי הקרן.



פלנוס הוקמה בשנת 2000 על ידי חברת ניהול של וייס, שניהל בעבר את ספיינס, ושמחה - מבכירי בנק הפועלים, יחד עם קבוצת דברת שבשליטת אהרון ושלמה דברת יחד עם אבי זאבי. הקרן היא אחת משתי קרנות הלוואות הגישור וקווי האשראי הפועלות בישראל, לצד קרן EVP. ב-2002 מיזגה פלנוס לתוכה את קרן גולדן גייט שניהל יעקב רימר עבור דיסקונט שוקי הון.



הקרן הראשונה של פלנוס, בהיקף 52 מיליון דולר, השקיעה עד היום יותר מ-110 מיליון דולר ב-28 חברות סטארט-אפ ומלבד אחת, קיבלה חזרה את ההלוואה או שהיא עדיין מקבלת. מאחר שמודל ההשקעה הייחודי של הקרן כולל גם קבלת אחזקות במניות או אופציות תמורת ההלוואה (שנושאת ריבית) היא גם היתה שותפה לשני מימושים רווחיים עבורה עד כה: מכירת סאיוטה לאחרונה ל-RSA (רווח של 2 מיליון דולר) והנפקת פאוור דיזיין.



בין החברות שנותרו בתיק ההשקעות של פלנוס 1 נמנות חברת וינטגרה וחברת אידנטיפי, הצפויות להימכר בשנה הקרובה. ההון הפנוי בקרן הראשונה של פלנוס צפוי להיגמר בחודש אוגוסט, ואז הקרן תפסיק את פעילותה ותתמקד רק בהשקעות מהקרן השנייה.



על פי המודל של הקרן, היא נהנית ממעמד של נושה מובטח בעת פירוק חברה ועל כן היא ברמת סיכון נמוכה ביחס למשקיעים אחרים. גם ההלווואות שלה, שניתנות לטווח קצר של 18-12 חודש, מלוות בסיכון נמוך יחסית למשקיעים אחרים. במקביל להחזר ההלוואות היא נהנית מתוספת של ריבית ומניות.



בשנים האחרונות שימשה הקרן כאחד הממנים העיקריים של חברות בוגרות - קבוצה גדולה יחסית של חברות היי-טק שהקרנות אשר השקיעו בהן סיימו את חייהן והשקעות חדשות בהן על ידי הון סיכון ידללו את המשקיעים ואת היזמים. ועל כן, הלווואות שאינן מדללות כמו זו שמציעה פלנוס היא כלי אופטימלי עבורן לגיוס של כמה מיליוני דולרים במטרה לשפר את מצבן לפני גיוס הון נוסף או מכירתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully