וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המדדים המובילים סיימו ללא שינוי

טל לוי

14.12.2005 / 17:18

הפועלים הוסיפה 1.3% לאחר שהודיעה על רכישת השליטה בבנק טורקי. לאומי הוסיפה 1.3%; אפריקה ישראל עחתה ב- 1.8%

מסחר יציב נרשם ברוב שעות בבורסת תל אביב והמדדים נעו סביב ירידות ועליות קלות בלבד. מדד המעו"ף סיים את יום המסחר ללא שינוי ברמה של 808.68 נקודות ומדד תל אביב 100 סיים גם הוא ביציבות, ברמה של 813.89 נקודות. מחזורי המסחר היו ערים והסתכמו ביותר ממיליארד שקל.

אתמול עלו המדדים המובילים בכ-0.3%, לאחר תחזית אופטימית מאת בית ההשקעות מורגן סטנלי. מחר צפויה הבורסה לעדכן את תמהיל החברות שממנו מורכבים המדדים, כך שחברות חדשות צפויות להיכנס למדד המעו"ף על חשבון חברות אחרות.

יו"ר הפדרל ריזרב האמריקאי, אלן גרינספאן, העלה אמש את הריבית ב-0.25% ל-4.25%. גרינספאן אף הודיע כי ההעלאה תימשך בקצב מדוד - והדבר השפיע לחיוב על וול סטריט.

"ההודעה על העלאת הריבית אתמול בארצות הברית משמעותית מאוד, שכן הפד הפסיק להשתמש במונח מדיניות מוניטרית מרחיבה והמשמעות היא, שסופו של רצף ההעלאות נראה באופק", אמר הבוקר פעיל בשוק המוסדי. "סטטיסטית, לאחר הכרזות שכאלה, השוק האמריקאי מפגין צמיחה של כ-10% בתוך שנה".

"ארבעה ימים רצופים של עליות לרמות שיא נותנים את אותותיהם", אמר פעיל בבית השקעות גדול לקראת אמצע יום המסחר. "השוק נמצא ברמה יפה, ומגמות העלייה שראינו הבוקר נחלשות, בעיקר לאחר מכירות שנרשמות במגזר הכימיה והביטוח, לצד הפסקה של רכישת מניות מאת בעלי העניין בחברות שראינו בזמן האחרון".

עוד אומר הפעיל, כי המניות הקטנות יותר הן שהכבידו על המדדים במהלך היום. ואכן, מדד תל אביב 75, המייצג את 75 המניות הקטנות מתוך מדד תל אביב 100, הפגין ירידות קלות במשך רוב שעות היום, אם כי סיים ללא שינוי. בין היתר, ציין הפעיל, את מניית אל על, שסיימה בירידה של 1.1%, על רקע כניסתה הצפויה לשוק תחרותי יותר, אם יאושר מפעיל ישראלי נוסף בקו הטיסות הסדירות לניו יורק, מה שמכביד על המדדים.

מניית בנק הפועלים סיימה בעלייה של 1.3%, תוך שהיא מרכזת את המחזור הגובה בבורסה: 105 מיליון שקל. הבנק הודיע הבוקר כי השלים את רכישת השליטה (57.5%) בבנק הטורקי C Bank תמורת 113 מיליון דולר. לאחר השקעה, זו יגדל הונו העצמי של הבנק הטורקי לכ-180 מיליון דולר.

אפריקה ישראל הוסיפה 1.8% לאחר שנודע כי בעל השליטה בחברה, לב לבייב, מנהל שיחות עם בנק לאומי לרכישת מניות הבנק בחברה. לאומי מחזיק ב-15.8% ממניות אפריקה ישראל (בשווי 1.2%) ואם ירכוש אותן לבייב, הוא יגיע להחזקה של 80% מאפריקה ישראל. הסיבה למכירת המניות של לאומי היא הוראת בנק ישראל לפיה, על הבנק למכור את אחד משלושת הקונגלומרטים שבתיק נכסים שלו: אפריקה ישראל, מגדל והחברה לישראל. מניית לאומי הוסיפה 1.3% במחזור המסחר השני בבורסה.

אלביט מערכות, שפתחה בעלייה של 1%, סיימה בירידה של 0.3%. החברה הודיעה אתמול, כי היא שותפה בזכייה בפרויקט פיתוח מסוקים בדרום קוריאה שהיקפו הכולל נאמד ב-1.3 מיליארד דולר. אלביט מערכות, ענקית הביטחון תאלס וחברת GAEA זכו ביחד ב-20% מהפרויקט.

במגזר הכימיה, מכתשים אגן, התממשה בירידה של 1.7% לאחר עלייה של 7% תוך שבועיים. הבוקר הודיעה החברה כי קיבלה אישור לשיווק הגירסה הגנרית של קוטל העשבים Clethodim, שמיועד לגידולים רחבי עלים כמו הקנולה, התירס, הסויה והקטניות. מכירות המוצר המקורי שפותח על ידי החברה היפאנית, סומיטומו, מסתכם בעשרות מיליוני דולרים בשנה בקנדה.

אנגל משאבים, שכבר הוסיפה כ-1%, סיימה בירידה של 1.6%. החברה צפויה לרשום רווח הון של כ-110 מיליון לאחר שהחברה הנכדה - קבוצת הנדל"ן אנגל, שבשליטת יעקב אנגל - השלימה את הנפקתה של חברת אנגל מזרח אירופה (EEE) בבורסה השנייה בגודלה בלונדון, בורסת ה-AIM. החברה גייסה כ-53 מיליון דולר (243 מיליון שקל) לפי שווי של 114 מיליון דולר לפני הכסף ו-167 מיליון דולר אחריו.

מניית דלק רכב סיימה בעלייה של 2.3% תוך שהיא מרכזת מחזור מסחר גבוה של כ-20 מיליון שקל - כמעט פי 6 מיום רגיל. ל-TheMarker נודע כי משקיע מוסדי מקומי אוסף מניות החברה. בסך הכל, הניבה דלק רכב מקבוצת דלק, אשר בשליטת יצחק תשובה, תשואה של כ-27% מתחילת השנה.

ליפמן, שלפי כל ההערכות צפויה לעזוב מחר את מדד המעו"ף, פתחה בפער שלילי של 0.9% וסיימה בירידה של 0.5%. בשוק הסולידי, הוסיפו איגרות החוב שחר עד 0.4% ואיגרות החוב הצמודות מסוג גליל לטווח ארוך, הוסיפו שיעור דומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully