וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד טנקן לבטחון העסקים ביפאן בשיא של שנה - הין מתחזק מול הדולר ב-1%

סוכנויות הידיעות

14.12.2005 / 9:15

הין נסחר מול הדולר ב-118.73 ין לדולר לאחר פרסום הדו"ח; החברות היפאניות דיווחו על כוונה להגדיל את השקעותיהן בקצב המהיר ביותר זה עשור; הדולר נחלש מול היורו ב-0.5%



בטחון העסקים ביפאן עלה לשיא של שנה לפי מדד טנקן של הבנק המרכזי, אך העלייה לא הייתה חדה כצפוי. הין התחזק מול הדולר ב-1% ל-118.73 ין לדולר לאחר פרסום הדו"ח, והושפע גם מהחלטת הריבית של הבנק הפדרלי בארה"ב אתמול. מדובר בעלייה החדה ביותר של הין זה ארבעה חודשים.



בטחון העסקים ביפאן עלה לשיא של שנה וחברות יפאניות דיווחו כי בכוונתן להגדיל את ההשקעות בקצב המהיר ביותר מאז 1990. מדד טנקן של הבנק המרכזי של יפאן עבור היצרניות הגדולות עלה ל-21 נקודות ברבעון הרביעי לעומת 19 נקודות ברבעון השלישי. המדד עבור חברות שאינן יצרניות, כגון קמעוניות, עלה ל-17 נקודות ? שיא של 13 שנים.



עם זאת, התחזית החציונית עבור מדד טנקן ליצרניות הגדולות היה ל-23 נקודות, לפי סקר כלכלנים של בלומברג. בטחון העסקים של החברות שאינן יצרניות תאם את התחזיות. כל קריאה חיובית של המדד מעידה על כי האופטימיים בקרב הנסקרים היו רבים מהפסימיים.



ב-5 בדצמבר רשם הין שפל של 32 חודשים מול הדולר, אך מאז התחזק בכ-2%. להתחזקות הין היום תרמה גם החלטת הבנק הפדרלי של ארה"ב אתמול להעלות את הריבית ב-0.25% לשיעור של 4.25%, כצפוי.



גם היורו התחזק מול הדולר לאחר שהבנק הפדרלי שינה מעט את הניסוח שאפיין את העלאות הריבית הקודמות - סימן לכך שה-FOMC גורס כי שיעור הריבית נמצא ברמה כזו שאינה מעודדת עוד צמיחה כלכלית. הבנק מאותת בהודעתו כי העלאות הריבית בארה"ב מתקרבות לסיומן. היורו עולה היום לראשונה מאז תחילת נובמבר מעל ל-1.2 דולר ליורו, והגיע מוקדם יותר ל-1.2037 דולר ליורו. עתה נסחר היורו ב-1.2001 דולר ליורו, עלייה של 0.5%.



היצרניות הגדולות מגדילות את השקעותיהן ביפאן, הכלכלה השנייה בגודלה בעולם, על רקע התאוששות הכלכלה. התמ"ג ביפאן צפוי לצמוח ב-2% ב-2006, לפי תחזית הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי (OECD). לאחר עשור של קיצוצי משרות, סגירת מפעלים וארגון מחדש של חובות, מוצאות את עצמן החברות עם יותר מקום להתרחבות.



המגזר היצרני מוביל את הגידול בהשקעות ביפאן. חברות גדולות מתכוונות להגדיל את השקעותיהן ב-10.4% בשנת הכספים הנוכחית ? עלייה דו-ספרתית ראשונה מאז 1990. היצרניות הגדולות מתכוונות להגדיל את השקעות ההון שלהן ב-17.3% בשנת הכספים, לעומת תחזית ל-16.2% לפי הסקר שהתבצע באוקטובר. רווחי היצרניות הגדולות צפויים לעלות ב-7.7% בשנה שמסתיימת ב-31 במארס, יותר מהתחזיות הקודמות לצמיחה של 3.5%. החברות הגדולות שאינן יצרניות מתכוונות להגדיל את השקעות ההון ב-7% בשנת הכספים הנוכחית. רווחיהן צפויים לעלות ב-2.8%.



סקר טנקן, שפירושו תחזית כלכלית לטווח הקרוב, סוקר יותר מ-10,000 חברות והינו מדד בטחון העסקים החשוב ביפאן. הסקר בודק את תחזיות העסקים במונחים של מכירות, רווחים, השקעות והעסקה.



היצרניות הגדולות צופות כי הין ייסחר ב-108.23 ין לדולר בממוצע בשנת הכספים הנוכחית, לפי סקר טנקן. מדובר בתחזית חלשה יותר עבור הין לעומת התחזיות במדד אוקטובר. הין נחלש ב-5.5% מאז הסקר הקודם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully