וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולמרק לא הצליחה למכור את ערוץ הכבלים שלה

דפנה מאור

14.12.2005 / 10:06

הצעת הרכש הראשונית של ניוז קורפ היתה נמוכה ממיליארד דולר. הולמרק קארדס מעוניינת במחיר של לפחות 1.2 מיליארד

הולמרק קארדס, חברת המדיה האמריקאית הידועה בכרטיסי הברכה שלה, לא הצליחה למכור את ערוץ הכבלים שלה, וככל הנראה תיסוג מהניסיונות למכור אותו. הסבב הראשון למכירת הערוץ נערך החודש, ובו השתתפו ניוז קורפ, הבעלים של רשת פוקס וחטיבת וורנר ברדרס של טיים וורנר. אולם הצעות המחיר היו נמוכות מדי לטעמם של בעלי הערוץ, כך דיווח "וול סטריט ג'ורנל".

הצעת הרכש הראשונית של ניוז קורפ היתה נמוכה ממיליארד דולר, אמר מקור יודע דבר ל"ג'ורנל". הולמרק קארדס מעוניינת במחיר של לפחות 1.2 מיליארד דולר, ו-2 מיליארד דולר עם ספריית הסרטים של הערוץ.

הולמרק קארדס שולטת בערוץ הולמרק באמצעות חברת ההחזקות הבורסאית קראון מדיה הולדינגס. קראון מדיה רשמה בשנת 2004 הפסד של 248 מיליון דולר, ממנו 200 מיליון דולר במכירת נכסים ומחיקת מוניטין. לערוץ חובות של 900 מיליון דולר. הכנסותיו ממכירת פרסומות עלו בשנת הכספים האחרונה ב-37% ל-33.6 מיליון דולר, וההכנסות ממנויים עלו ב-90% ל-4.6 מיליון דולר.

ערוץ הכבלים הולמרק, המשודר גם בישראל, מפיק סרטי טלוויזיה וסדרות ומשדר גם תוכניות טלוויזיה בשידורים חוזרים, כמו ER או MASH. הרייטינג של הערוץ נחשב ליציב, אך הקהל מבוגר ושמרני יותר משל ערוצי כבלים אחרים - ופחות מושך מפרסמים.

קראון מדיה מכרה כבר השנה את הזרוע הבינלאומית של הערוץ ב-242 מיליון דולר לקבוצת משקיעים פרטיים הכוללים את פרובידנס ו- 3i.

קראון מדיה נתבעה לאחרונה על ידי קבוצה של ארגונים דתיים בשם נשונל אינטרפיית כייבל קואלישן - קונסורציום של הפקת תוכניות טלוויזיה הכולל מועצה של ארגונים נוצריים ויהודיים. נשונל פיית אמרה כי הולמרק הפרה הסכם מ-2001 להפקה ומימון של תוכניות של הקבוצה, והסבה לה הפסד של 100 מיליון דולר. בהסכם שהושג בתחילת דצמבר הסכימה קראון מדיה להפיק ולשדר תוכניות עבור נשונל פיית בימי ראשון עד שנת 2007, וכמו כן תשלם 3 מיליון דולר. עלות פיתוח התוכניות האמורות היא 45 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully