וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק שאושרה בכנסת תמנע מחברות תקשורת לשנות את תנאי הלקוח בתקופת ההתקשרות באופן חד צדדי

עודד ארבל

14.12.2005 / 12:29

החוק לא יאפשר לחברות להעלות מחירים או לשנות תכנים זמן מה לאחר תחילת ההתקשרות; עד כה, צרכן היה רשאי להגיש תביעה ייצוגית רק בגין הטעייה שאירעה בשלב שלפני ההתקשרות



הצעת חוק שהתקבלה השבוע בכנסת, תמנע מחברות תקשורת - אינטרנט, טלוויזיה וסלולר - לשנות את התנאים עם הלקוח בתקופת ההתקשרות באופן חד צדדי. החוק לא יאפשר לחברות להעלות מחירים או לשנות תכנים זמן מה לאחר תחילת ההתקשרות.



הצעת החוק מכניסה תיקון מהותי לחוק הגנת הצרכן. עד כה, צרכן היה רשאי להגיש תביעה ייצוגית רק בגין הטעייה שאירעה בשלב שלפני ההתקשרות. התיקון שהוצע על ידי חבר הכנסת גלעד ארדן (ליכוד), מרחיב את זכות הצרכן, וכעת הוא רשאי להגיש תביעה ייצוגית גם בגין הטעייה שנעשתה בזמן ההתקשרות. התיקון יאפשר לציבור הצרכנים להגיש תביעה ייצוגית במקרים של ביצוע שינוי בתוכן הניתן לצרכן במהלך תקופת ההתקשרות.



על פי הסתייגות של ארדן, התיקון יחול גם על בקשות ותביעות אשר כבר תלויות ועומדות בבתי המשפט.



לדברי ארדן, השינוי שמבצע התיקון הומלץ על ידי שופטים רבים שנאלצו לדחות תביעות ייצוגיות עקב "הלקונה" בחקיקת הנושא. ארדן הוסיף, כי"זהו הישג אדיר לציבור הצרכנים במדינה. הצרכן הממוצע אינו נוטה לשכור עורך דין ולהגיע לבתי משפט, ונכנע לשינויים הנכפים עליו על ידי החברות הגדולות. היכולת להתאגד לכדי תובענה ייצוגית תיתן מענה לאזרחים, תייעל את ההליכים המשפטיים ותרתיע את החברות מאי עמידה בהתחייבויותיהן.



התיקון יכנס לתוקף עם פרסומו ברשומות בעוד כעשרה ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully