וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: ירידות במדדים בהובלת מגזר המכוניות לאחר פרסום נתון שלילי על מכירות כלי הרכב באירופה

מיכל רמתי

14.12.2005 / 12:55

סוכנות הפרסום האוואס יורדת ב-2.3% לאחר פרסום תוצאות כספיות מאכזבות; פרנקפורט יורדת ב-0.4% על רקע היחלשות הדולר; וודאפון יורדת ב-0.6% לאחר שהודיעה על רכישת טלסים



ירידות נרשמות באירופה על רקע העלאת הריבית בארה"ב והיחלשות הדולר. לירידות מוסיף הנתון על ירידה במכירות המכוניות החדשות באירופה, שגרר את מגזר הרכב כלפי מטה. לונדון ללא שינוי; פרנקפורט יורדת ב-0.4%; פאריס יורדת ב-0.2%.



היורו מתחזק היום מול הדולר, על רקע החלטת הריבית של הבנק הפדרלי אתמול. היורו מתחזק ב-0.7% ל-1.2032 דולר ליורו. התחזקות היורו מכבידה על היצואניות האירופיות, בייחוד אלו ששוק היצוא העיקרי שלהן הוא ארה"ב, שכן היא מייקרת את מוצריהן עבור מדינות שאינן בגוש היורו.



הבנק הפדרלי של ארה"ב העלה אתמול כצפוי את הריבית ב-0.25%, לשיעור של 4.25%. הדולר נחלש לאחר שהבנק הפדרלי שינה מעט את הניסוח שאיפיין את העלאות הריבית הקודמות - סימן לכך שה-FOMC גורס כי שיעור הריבית נמצא ברמה כזו שאינה מעודדת עוד צמיחה כלכלית. הבנק מאותת בהודעתו שהעלאות הריבית בארה"ב מתקרבות לסיומן. היורו עולה היום לראשונה מאז תחילת נובמבר, מעל ל-1.2 דולר ליורו, והגיע מוקדם יותר ל-1.2037 דולר ליורו.



מכירות המכוניות החדשות באירופה רשמו בנובמבר ירידה של 2.8% - הירידה החודשית השנייה ברציפות - על רקע ירידה בבטחון הצרכנים בבריטניה ובגרמניה. המכירות ירדו ל-1.17 מיליון מכוניות בנובמבר, לעומת 1.2 מיליון מכוניות בחודש המקביל בשנה שעברה.



רנו עולה ב-0.1%, למרות המשך הירידה בביקוש למודלים של רנו באירופה, ל-15%. באוקטובר נרשמה ירידה של 12% במכירת המכוניות של רנו באירופה. מכירות פולקסוואגן - יצרנית המכוניות הגדולה באירופה - ירדו ב-0.5% באוקטובר. מניית פולקסוואגן יורדת ב-0.4%; מכירות פג'ו-סיטרואן ירדו בנובמבר ב-1.6%. מנייתה יורדת ב-0.1%.



מכירות המכוניות של ב.מ.וו ושל דיימלר-קרייזלר באירופה דווקא עלו. ב.מ.וו יורדת ב0.7% למרות עלייה של 6.5% במכירותיה בנובמבר; דיימלר-קרייזלר יורדת ב-0.1% לאחר שרשמה עלייה של 1.9% במכירותיה בנובמבר.



חברת הפרסום האוואס יורדת ב-2.3% לאחר שדיווחה על תוצאות מאכזבות. הכנסות החברה בדצמבר נפלו ב-10% לעומת החודש המקביל, וההכנסות השנתיות צמחו ב-1.5% בלבד. הרווח השולי ל-2005 צפוי להיות 10% - לדברי החברה - ירידה של 1.5% לעומת התקופה המקבילה. בחודש שעבר, צפו אנליסטים כי הרווח השולי יהיה 12.5%.



וודאפון, חברת הסלולר הגדולה ביותר בעולם מחוץ לסין, יורדת ב-0.6% לאחר שהודיעה על רכישת מפעילת הסלולר הטורקית טלסים ב-4.55 מיליארד דולר. טלסים, הפועלת בשוק הטורקי - ששיעור החדירה בו נמוך - תספק לוודאפון הזדמנות לצמיחה מהירה, לעומת השווקים הבשלים והרוויים של מערב וצפון אירופה - בהם עיקר עסקיה של החברה הבריטית. וודאפון תשקיע מיליארד דולר בשדרוג הרשתות של טלסים, ולהערכת אנליסטים - שילמה תמורתה מחיר גבוה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully