וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל פותח את שוק הכספומטים

נתן שבע

14.12.2005 / 13:31

ביטל צו אשר הגביל את גובה העמלה ומנע כדאיות הפצת מכשירים מרוחקים מסניפי בנקים

בקרוב מספר הכספומטים שמשרתים את הציבור עשוי לעלות ולשרת גם את האזרחים הנמצאים באזורים מרוחקים. שר האוצר והתמ"ת, אהוד אולמרט, נענה לבקשת בנק ישראל ופירסם צו המסיר מפיקוח את העמלה שבנק יכול לגבות על משיכת מזומנים מכספומטים, המוצבים ברדיוס העולה על 500 מטרים מסניפיו. הסרת הפיקוח מעודדת בעצם את התחרות בין הבנקים וחברות אחרות שייכנסו לשוק. העמלה על משיכת מזומנים ממכשירי הבנקים שבצמוד לסניפים תישאר בפיקוח - 1.21 שקל למשיכה.

פרסום הצו הוא חלק מהמאמצים של בנק ישראל להרחיב את תפוצת הכספומטים, במיוחד במקומות רחוקים, בהם עלויות התפעול גבוהות בשל עלות שינוע המזומנים ותפעולן. במקומות כאלה עדיף לאפשר גביית עמלה מעט גבוהה יותר, מאשר ששירות משיכת המזומן ימשיך להיות לא זמין לציבור.

השינוי בצו צפוי להגביר את התחרות בין הבנקים לבין חברות נוספות שייכנסו לתחום זה, ולהרחיב את פרישת המכשירים האוטומטיים למשיכת מזומנים במקומות המרוחקים מסניפי בנקים ובפריפריה ככלל.

במקביל, בכוונת הפיקוח על הבנקים לפרסם הוראת ניהול בנקאי תקין שתחייב את הבנקים להציב מכשירים אוטומטיים למשיכת מזומנים בקיר החיצוני של סניפיהם, או בקרבת מקום, ולהמשיך לגבות בהם את העמלה שבפיקוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully