וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים ישראל: התמקדות מזרחי בסקטור הקמעונאי תסייע לו להציג גידול בתשואה על ההון ובמרווח הריבית

שרון שפורר

14.12.2005 / 13:33

האנליסט של מריל לינץ' סבור, כי לבנק נותר בתקופה הקרובה מקום צר בלבד לצמיחה בתוצאות, משום שהיה שמרן בימי הבועה לעומת יתר הבנקים



האנליסט חיים ישראל מבנק ההשקעות העולמי מריל לינץ', סבור כי לבנק יש פחת מקום מאשר לשאר הבנקים להציג צמיחה בתוצאותיו ברבעונים הקרובים וזאת, דווקא משום שהיה שמרן בימי הבועה, מה שהוביל אותו להציג את ההפרשות הנמוכות ביותר לחובות מסופקים ברמות של 0.5% בלבד מתיק האשראי.



"לאחר שנים שבו תפקד המזרחי בעיקר כבנק למשכנתאות, ההנהלה החדשה", אומר ישראל, "ממשיכה להתקדם באסטרטגיה אגרסיווית ומקיפה של התמקדות בעיקר בתחומים בהם לבנק יתרון תחרותי ובכללם הסגמנט הקמעונאי וסקטור הבנקאות הפרטית". ישראל מפנה את תשומת הלב לכך שההנהלה הציבה יעד של 15% לתשואה על ההון ב-2008/2009, דרך הגדלת בסיס הלקוחות של בנק טפחות שמוזג לתוך מזרחי ודריסת רגל בשוק הקמעונאי.



מהשוק הקמעונאי, מעריך האנליסט של מריל לינץ', תגיע עיקר הצמיחה של הבנק הרביעי בגודלו במדינה. כ-40% מהיקף האשראי של הבנק מיועד לסקטור זה - הרמה הגבוהה ביותר מבין חמשת הבנקים הגדולים. לדבריו, המזרחי מתכנן בעזרת פעילותו בסקטור זה להגדיל את התשואה על ההון שלו וההנהלה, הוא מציין, הציבה יעד לצמיחה של 8%-10% בהלוואות לסקטור בשלוש השנים הקרובות, מה שיסייע גם להגדיל את מרווח הריביות של הבנק.



ישראל אינו מספק בסקירתו זו מחיר יעד או המלצה, שכן אין מדובר לדבריו בסיקור אלא ברשמים בלבד בעקבות פגישתו עם ההנהלה. עם זאת, הוא מציין כי הקונצנזוס עבור מכפיל ההון על הרווח למניה ב-2006 עומד על 9.7 (לפי רווח צפוי של 2.69 שקל למניה בשנה הבאה), לעומת 10.5 לסקטור הבנקאות הישראלי ומכפיל של 11 הבנקים בשווקים המתעוררים. המשמעות של דבריו היא כי עדיין נותר אפסייד של כ-8% עבור המניה. ישראל מציין גם כי המזרחי צריכה להסחר במכפיל של 1.2% על ההון.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully