וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התחבורה מתכוון לבטל את חובת רישום הבעלים הקודמים ברשיון הרכב

רוני לינדר-גנץ

14.12.2005 / 14:03

במועצה לצרכנות תוקפים את ההחלטה: "חובה למסור לצרכן כל מידע מהותי לעסקה, כולל השימוש הקודם שנעשה בנכס וכל מידע המעיד על הפחתה משמעותית מערכו"



אם אתם מתכוונים לקנות בקרוב רכב משומש, קחו בחשבון את העובדה הבאה: משרד התחבורה מתכוון לבטל את חובת רישום הבעלים הקודמים ברישיון הרכב. המשמעות: אם מוכר הרכב לא ימסור מידע מדויק, לא נדע כמה בעלים קודמים היו לרכב.



המועצה לצרכנות תקפה בחריפות את התוכנית: "משרד התחבורה מתנער מחובתו לאספקת מידע זמין ואמין לציבור. מידע אודות מספר בעלים קודמים של רכב הינו מהותי ובעל חשיבות רבה ביותר עבור רוכש רכב. פגיעה בזמינות מידע זה לא רק שתגרום לנזק עצום לציבור אלא עלולה לאפשר התנהלות המנוגדת לדין ולכללי המנהל הציבורי התקין. כך למשל, קיימת בחוק הגנת הצרכן חובה למסור לצרכן כל מידע מהותי לעסקה, כולל השימוש הקודם שנעשה בנכס וכל מידע המעיד על הפחתה משמעותית מערכו".



המועצה לצרכנות הביעה תמהיהה באשר לאינטרסים העומדים מאחורי עמדתו החדשה של משרד התחבורה: "ברור שערפול המידע על מספר הבעלים הקודמים של הרכב ישחק לידיהם של סוחרי הרכב באופן שיאפשר להם לגבות מחירים גבוהים מהנדרש עבור רכבים. העדר מידע זה עלול להעצים השפעות פסיכולוגיות ו'קוסמטיות' בצבע, פחחות, ואיפוס מד הקילומטר, הניתנים לביצוע בקלות".



במועצה מציינים, כי הביעו בפני משרד התחבורה את התנגדותם לתוכנית עוד בינואר השנה: "ממכתבו של עוזי יצחקי, סמנכ"ל בכיר תנועה במשרד התחבורה, שהתקבל במועצה לאחרונה, עולה כי המשרד לא שינה את עמדתו בעניין". במכתב טוען משרד התחבורה, כי מסקנתו שיש לבטל רישום בעלים קודמים ברשיון הרכב, גובשה בעקבות עבודת מטה פנימית שקבעה כי אין מקום להתערבות המדינה בשווי כלי הרכב. במשרד התחבורה טענו, כי מדובר בעמדה מקצועית עקרונית של המשרד, הגורסת כי "ערך הרכב צריך להיקבע על פי מצבו הטכני כנהוג בעולם ולא על פי מספר בעליו".



במשרד התחבורה טוענים גם, כי ההחלטה התקבלה בעיקר בעקבות טענה כי במצב הנוכחי נפגע שווי הרכב במקרים שבהם יורש רכב המוכרו לאחר, נאלץ לבצע שתי העברות בעלות. בתגובה לטענה זו, אומרים במועצה לצרכנות, כי לבעיה זו יש פתרון מינהלתי פשוט, באמצעות קביעה כי העברת בעלות במקרה כזה תירשם במשרד התחבורה באופן שלא ייחשב כהעברת בעלות נוספת, בדומה לנהוג במקרקעין.



ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "הנושא נמצא עדיין בדיונים במשרד התחבורה וטרם התקבלה החלטה סופית בנדון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully