וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גזפרום - חברת הגז הממשלתית של רוסיה - רוצה להפוך לשחקנית מרכזית בשוק האנרגיה האמריקאי

סוכנויות הידיעות

14.12.2005 / 13:55

החברה הכריזה על תוכניותיה להפוך לשחקנית מרכזית בארה"ב ובסין, במאמץ לגוון את שוקי היצוא שלה, שכיום מתרכזים בעיקר במרכז אסיה ובאירופה; היעד: 10% מהשוק האמריקאי עד 2010



גזפרום - חברת הגז הממשלתית של רוסיה - הכריזה אתמול על תוכניות שאפתניות להפוך לשחקנית מרכזית בארה"ב ובסין, במאמץ לגוון את שוקי היצוא שלה, שכיום מתרכזים בעיקר במרכז אסיה ובאירופה.



אלכסנדר מדבדב, סגן יו"ר גזפרום, אמר בריאיון כי החברה שמה לה ליעד אסטרטגי ארוך טווח לכבוש דריסת רגל בשוק האמריקאי. "מטרתנו היא להשיג יותר מ-10% מהשוק האמריקאי עד 2010, ולעלות משם ל-20%", אמר.



הגז הטבעי שיימכר לארה"ב, יישאב משדה הגז שוקטומן בים ברנטס, מצפון לחוג הקוטב הצפוני. גזפרם מספקת כיום רבע מצורכי הגז הטבעי של האיחוד האירופי, כולל שליש מצריכת הגז הטבעי של גרמניה.



מדבדב אמר כי גזפרום נמצאת בשלבים האחרונים של בחירת קונסורציום בינלאומי שיממן את הפרויקט, ינהל את החיפוש והקידוח, ויוביל את הגז לארה"ב בצורה נוזלית. רשימת המתמודדים כוללת את קונוקו פיליפס, שברון, סטטאוויל ונורסק הידרו הנורווגיות, וטוטאל הצרפתית. מתוכן - ייבחרו 3 חברות עד אפריל 2006. אם הפרויקט יעמוד בלוחות הזמנים, שדה הגז יהיה מוכן לפעילות מסחרית ב-2010 או 2011, והחוזים עם החברות האמריקאית יתחילו לאחר 2010.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully