וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת ההשתלטות קולברג קראוויס רוברטס - KKR - מתכוונת לגייס קרן של עד 10 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

14.12.2005 / 14:29

כך מדווחת סוכנות הידיעות בלומברג, לפי משקיעים בקרנות קודמות של KKR; בכך תצטרף החברה לשורת חברות שכבר גייסו השנה קרנות ענק לביצוע השתלטויות



קולברג קראוויס רוברטס (KKR), חברת ההשתלטות הגדולה בעולם, תתחיל לגייס קרן של עד 10 מיליארד דולר. כך לדברי משקיעים שמתכוונים להיפגש עם בכירי KKR, לפי סוכנות הידיעות בלומברג. KKR היא האחרונה בשורה של חברות השתלטות, המגייסות קרנות חדשות בסך מיליארדי דולרים. עד כה, גייסו החברות כ-115 מיליארד דולר, לפי חברת פרייבט אקוויטי אינטליג'נס.



חברת ההשתלטות ורבורג פינקוס הודיעה השנה על קרן השקעות פרטית חדשה, עם הון של 8 מיליארד דולר; גולדמן סאקס חשפה קרן של 8.5 מיליארד דולר; קבוצת קרלייל חשפה קרן של 10 מיליארד דולר; וקבוצת בלקסטון הציבה יעד גיוס של 11 מיליארד דולר. KKR עצמה גייסה 5.4 מיליארד דולר, עבור קרן ההשתלטות האירופית השנייה שלה.



KKR, המנוהלת על ידי הנרי קראוויס וג'ורג' רוברטס, מחפשת משקיעים חדשים לאחר שקרן "מילניום" שלה משנת 2001 - בסך 6 מיליארד דולר - כמעט אזלה. כך אמר לבלומברג רונלד שמיץ, מנהל השקעות באוצר של מדינת אורגון בארה"ב, האחראי על כ-64 מיליארד דולר. אורגון השקיעה כמיליארד דולר בקרן מילניום. בכירי האוצר באורגון ייפגשו עם נציגי KKR בינואר. "אם הנרי וג'ורג' יכולים לגייס 10-12 מיליארד דולר - אני בטוח שהם יעשו זאת", אמר שמיץ לבלומברג.



שמיץ הוסיף כי KKR עשויה לאפשר למשקיעים להשקיע ישירות בהשתלטויות שהיא מבצעת, ובכך להרוויח כספים בנוסף לתשואת הקרן. קרן הפנסיה של מדינת וושינגטון, המשקיעה הגדולה ביותר של KKR, מצפה להיפגש עם החברה במחצית הראשונה של שנה הבאה, לפי בלומברג. דוברת KKR אישרה כי רוברטס ושותף נוסף - מייקל מיקלסון - צפויים להיפגש עם מועצת ההשקעות של אורגון בינואר, אך סירבה למסור תגובה נוספת.



קרנות הענק האלו נחוצות לחברות ההשקעה לביצוע רכישות ממונפות (LBO) בסדר גודל של מיליארדי דולרים - תופעה שכיחה בתקופה האחרונה. חברות ההשתלטות רוכשות נתח שליטה בחברות ציבוריות או פרטיות, עורכות בהן שינויים - לרוב מייעלות את החברה ומגדילות את רווחיותה - ולאחר מכן מוכרות או מנפיקות אותן ברווח. אם בעבר היו חברות ההשקעות הפרטיות משתלטות על חברות בשווי מאות מיליוני דולרים, הרי שבאחרונה רכישותיהן הולכות וגדלות במימדיהן.



החברות, שלפחות מבחינה היסטורית ידועות כמי שמצליחות להניב תשואות גבוהות עבור המשקיעים, לא מתקשות לגייס את הסכומים האדירים להם הן זקוקות לצורך השקעות אלו. למעשה, חברות רבות כבר מסרבות להשקעות מסויימות, מפאת עודף של משקיעים מעוניינים. הבנקים, למשל, לרוב שמחים לסייע ולתת הלוואות גדולות על מנת לאפשר את ביצוע הרכישות. ההערכה היא, שלרשות חברות ההשקעה הפרטיות הון פוטנציאלי של טריליון דולר.



מדובר בשנת שיא להשתלטויות ממונפות: עד כה, חברות ההשתלטות הודיעו השנה על רכישות בסך 246 מיליארד דולר - לפי נתוני בלומברג. KKR לקחה חלק ב-2 מבין 3 העסקות הגדולות ביותר: רכישת חברת הטלקום הדנית TDC ורכישת חברת התוכנה סאנגארד דאטה סיסטמס ב-11.3 מיליארד דולר. KKR ידועה גם כמי שביצעה את הרכישה הממונפת הגדולה ביותר אי פעם - רכישת RJR נביסקו ב-31 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully