וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפעילת הלוויינים SES גלובל תרכוש את יריבתה NSS ב-760 מיליון דולר

TheMarker

14.12.2005 / 15:23

SES גם תיקח על עצמה חובות של 400 מיליון דולר; NSS גייסה השנה 196.4 מיליון דולר בהנפקה ראשונה לציבור, לאחר שנרכשה על ידי חברת ההשתלטות בלקסטון גרופ ב-980 מיליון דולר בשנה שעברה



SES גלובל, מפעילת הלוויינים הגדולה בעולם, תרכוש את יריבתה New Skies Satellites ב-760 מיליון דולר. SES הציעה לשלם 22.52 דולר לכל מניית NSS, ותיקח על עצמה גם חובות בסך 400 מיליון דולר, כך אמר היום מנכ"ל SES רומיין באוש. ההצעה נמוכה ב-4.2% ממחיר הסגירה של NSS אתמול. העסקה צריכה לקבל את אישור בעלי מניות NSS ואת אישור הגופים הרגולטוריים כמו נציבות התקשורת הפדרלית (FCC).



NSS, שנרכשה בשנה שעברה על ידי חברת ההשתלטות בלקסטון גרופ, גייסה 196.4 מיליון דולר בהנפקה ראשונה לציבור (IPO) במאי, בניו יורק. NSS נרכשה על ידי בלקסטון בנובמבר 2004 תמורת 982.8 מיליון דולר. בזק, שהחזיקה בנתח מ-NSS, הרוויחה כ-35 מיליון דולר ממכירתה לבלקסטון. לאחר ההנפקה נותרו בידי בלקסטון 55.6% מהחברה.



הרכישה תאפשר ל-SES להרחיב את הכיסוי והשירותים שהיא מספקת באסיה ללקוחותיה, עמם נמנה משרד ההגנה האמריקאי. המיזוג יחזק את SES מול מתחרות אחרות בשוק, העובר באחרונה קונסולידציה. באוגוסט, למשל, רכשה אינטלסאט את פן-אם-סאט תמורת 3.2 מיליארד דולר. SES (סימול SESG.PA) עולה ב-1.6% בפאריס. השנה רשמה מניית SES עלייה של 46%.



NSS היא מפעילת הלוויינים החמישית בגודלה בעולם לפי קיבולת תקשורת. החברה רשמה מכירות בסך 232.9 מיליון דולר בתשעה החודשים הראשונים של השנה. יש לה 5 לוויינים, והיא תשגר לוויין נוסף בשנה הבאה. NSS מכסה את אסיה, אירופה, אפריקה ואמריקה הלטינית.



כ-9 מיליארד דולר הושקעו בתעשיית הלוויינים על ידי חברות השתלטות בשנתיים האחרונות. ערכן הגבוה של מפעילות הלוויינים בעיני הקרנות נובע מתזרימי המזומנים היציבים שלהן. מאז מכירת אינטלסאט לקבוצת זאוס, המורכבת מארבע קרנות הון פרטיות - אפולו מנג'מנט, מדיסון דירבורן, אייפקס פרטנרס ופרמירה אדוויזרס - נשלטת תעשיית מפעילות הלוויינים כולה על ידי חברות השקעה פרטיות. הנפקת מספר חברות השנה - NSS, פן-אם-סאט ואינמרסאט מחזירה את מפעילות הלוויינים לידיים ציבוריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully