וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: אורבוטק יורדת ב-3% בשל הורדת המלצה

אסף רותם

14.12.2005 / 23:13

סינרון עולה ב-0.9% לאחר הצניחה מאמש. נייס מאבדת 0.2% למרות שב-RBC חזרו על המלצה חיובית למניה


בוול סטריט נסחרים המדדים במגמה חיובית, בהמשך לעליות השערים מאמש. מדד נאסד"ק נותר כמעט ללא שינוי ואילו מדד דאו ג'ונס מוסיף 0.2%. בקרב המניות הישראליות מאבדת אורבוטק 3.3%, לאחר שבמקסים גרופ חתכו את ההמלצה למניה מ"קנייה" ל"החזק". סינרון מתאוששת בעלייה של 0.9%, לאחר שצנחה אתמול ב-9.4%. ב-RBC חזרו על המלצת "תשואת יתר" לנייס עם מחיר יעד של 54 דולר, אולם המניה מאבדת 0.2%.

סקירת טרום מסחר

הבנק הפדרלי אותת אתמול למשקיעים על האפשרות לסיום גל העלאות הריבית בארה"ב. הוא אמנם העלה את שיעור הריבית ב-0.25% נוספים לרמה של 4.25% ואף ציין כי העלאות הריבית יימשכו בקצב "מדוד", אולם דברים נוספים שאמר הפד הצביעו על האפשרות שהעלאות הריבית מתקרבות לסיומן. שוק החוזים שיקף הסתברות לשתי העלאות ריבית נוספות בינואר ובמארס לרמה של 4.75%, אולם ההסתברות להעלאת נוספת במאי עמדה אתמול על 20% בלבד.

דברי הפד דחפו אתמול את שוקי המניות של וול סטריט לסיום חיובי של יום המסחר, לאחר שעות אחדות של גמגום. מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.5% ל-10,823 נקודות ואילו מדד נאסד"ק הסתפק בעלייה מתונה יותר של 0.2% ל-2,265 נקודות, על רקע חולשה במניות התוכנה והאינטרנט. היום חוזרת החולשה לשוק והחוזים העתידיים מצביעים על ירידה של עד 0.3% בפתיחת המסחר במדדים המובילים. עוד לפני הפתיחה יפורסמו בארה"ב מחירי היבוא והיצוא לחודש נובמבר ונתוני הסחר של ארה"ב לאוקטובר. מחר יפורסמו נתוני האינפלציה לנובמבר.

בוול סטריט מצפים, כי הירידה שנרשמה בחודש שעבר במחירי הנפט המיובא לארה"ב, תוביל לירידה של 0.5% במחירי היבוא. באוקטובר ירדו מחירי היבוא ב-0.3% מסיבה זהה. בנוסף, צפוי הגירעון המסחרי האמריקאי להצטמצם להיקף של 62.8 מיליארד דולר, לאחר שתפח באוקטובר לרמה של 66.1 מיליארד דולר.

הנפט הגולמי שמר אתמול על יציבות ומגמה זו נשמרת גם כעת. מחירה של חבית נפט יורד ב-38 סנט ל-61.29 דולר, לקראת פרסום הנתונים השבועיים על מצבם של מלאי הנפט בארה"ב.

בקרב המניות הישראליות תנסה סינרון להתאושש מנפילה של 9.4%, שנרשמה אתמול לאחר שג'ים קריימר מ-CNBC המליץ למשקיעים לממש את רווחי העליות האחרונות במניה.

מפעילת התקשורת השנייה בגודלה בסינגפור, StarHub, רכשה מקומברס מערכת i-mode, המספקת קישור מהיר לשירותי מולטימדיה מתקדמים באמצעות המכשיר הסלולרי. גורמים בשוק אמדו את היקף הרכישה במיליוני דולרים בודדים, אולם ציינו כי מכירת שירותים בעתיד צפויה לתרום לקומברס הכנסות נוספות מהעסקה.

הנציגה הישראלית החדשה בנאסד"ק, סקופוס (SCOP), תפתח את המסחר במחיר של 7.24 דולרים, לאחר שעלתה אתמול ב-3.4%, במסגרת יום המסחר הראשון בניו יורק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully