וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיינ.נט תסיים הקפאת ההליכים בתוך פחות משבועיים וצפויה להשלים עסקה בהיקף של 5 מיליון דולר עם חברה איטלקית

ערן גבאי

14.12.2005 / 15:24

כך נודע ל-TheMarker; מיינ.נט עוסקת בפיתוח פתרונות לתעבורת אינטרנט על בסיס רשת החשמל הביתית; תביעתו של איש העסקים אבי צור נגד מיינ.נט בהיקף של מיליוני שקלים - נדחתה



חברת מיינ.נט, העוסקת בפיתוח פתרונות לתעבורת אינטרנט על בסיס רשת החשמל הביתית, צפויה לסיים את תקופת הקפאת ההליכים שלה בתוך פחות משבועיים והיא עשויה להשלים עסקה גדולה בהיקף של 5 מיליון דולר עם החברה האיטלקית iLite s.p.a - כך נודע ל-TheMarker. מאז הקמתה ב-1999 השלימה החברה עסקות בהיקף כולל של כ-20 מיליון דולר והיא גייסה כ-30 מיליון דולר.



לפני כ-4 חודשים, הוכרע המאבק על חברת מיינ.נט כשקבוצת מק'גיהי האמריקאית (McGehee), המשקיעה בתחומי התקשורת המדיה והאנרגיה, החליטה להשקיע 11 מיליון דולר תמורת כ-80% ממניות מיינ.נט, שנקלעה להקפאת הליכים במאי 2005. הצעה זו גברה על ההצעה של חברת טלרד, שהציעה להשקיע במיינ.נט 10 מיליון דולר. לאחר ההשקעה יחזיקו בחברה, לצד מק'גיהי, גם חברת החשמל הגרמנית MVV, שהשקיעה בחברה 2.5 מיליון דולר תמורת 2.5% מהמניות, וכן המייסדים של מיינ.נט - רפי בן עטר (המנכ"ל) ושייקה זליצקי.



הסכסוך הקיים עדיין בין מק'גיהי לבין MVV הועבר לבורר מכריע, ד"ר יורם דנציגר, ועם הכרעתו בתוך פחות משבועיים תסתיים תקופת הקפאת ההליכים של החברה.



מתוך 11 מיליון הדולר שמושקעים בחברה, תשלם החברה לנושיה כ-3 מיליון דולר, עוד 1.5 מיליון דולר ישולמו לבעלי המניות - המייסדים וחברת נגה טכנולוגיות - וחברת MVV תגדיל את חלקה בנתח מניות החברה ל-20%. בסופו של התהליך, אחרי ההחזרים לכלל הנושים, יישארו בקופת החברה כ-4-3 מיליון דולר.



בד בבד, החליטה שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ורדה אלשיך, לדחות את תביעתו של איש העסקים אבי צור נגד מיינ.נט. אבי צור, המשקיע בישראל ובדרום אמריקה בעסקי הטלקומוניקציה, טען כי הובטחו לו זכויות הפצה של מיינ.נט בדרום אמריקה ובעיקר בברזיל, וכי הוא לא ידע כלל על הקפאת ההליכים בה נתונה החברה. התביעה היתה בהיקף של מיליוני שקלים רבים וסיכנה את היכולת של נאמן החברה, רו"ח יובל קידרון, המיוצג על ידי עו"ד אלעזר במברגר ואהרון פולק ממשרד עו"ד עמית פולק מטלון, להשלים את המהלך להוצאת החברה מהקפאת ההליכים.



במסגרת הקפאת ההליכים נמחקו כל זכויות העבר, ובכללם גם זו לכאורה של צור. לצד החלטת השופטת אלשיך לדחות את תביעתו, היא נתנה צו למשך 45 יום שבהם לא ניתן יהיה לחלק כל דיווידנד למנהלים ולבעלי המניות לשעבר של החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully