וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספר בנקי השקעות שהרוויחו מטעות מסחר בטוקיו יחזירו את הרווחים לבנק המפסיד מיזוהו פייננשל

רויטרס

14.12.2005 / 15:58

הבנקים ליהמן ברדרס, ניקו קורדיאל ו-UBS הודיעו כי הם שוקלים להחזיר כספים למיזוהו פייננשל, שהפסיד 337 מיליון דולר בשל טעות המסחר בשבוע שעבר בהנפקת ג'יי-קום



מספר בנקי השקעות שהרוויחו מטעות המסחר בבורסת טוקיו בשבוע שעבר, שעלתה לקבוצת הבנקאות מיזוהו פייננשל 337 מיליון דולר, עשויים להחזיר את הכספים לקבוצה. בנק ליהמן ברדרס וניקו קורדיאל - הברוקראז' השלישי בגודלו ביפאן - אישרו כי הם שוקלים צעד שכזה, ו"לא רוצים להיראות כמי שהרוויח על חשבונה".



טעות של 3.5 מיליארד דולר בפקודת מסחר של מיזוהו סקיוריטיז גרמה ביום חמישי לתוהו ובוהו במניית ג'יי-קום היפאנית - חברה בעלת שווי שוק של 93 מיליון דולר בלבד - ביום המסחר הראשון שלה בבורסת טוקיו. בנקים נוספים שהרוויחו מטעות המסחר של מיזוהו סקיוריטיז, החטיבה של מיזוהו פייננשל שביצעה את הטעות, הם: UBS, קרדיט סוויס פירסט בוסטון סקיוריטיז, נומורה סקיוריטיז ומורגן סטנלי. 6 בנקים אלה הרוויחו 16.8 מיליארד ין (כ-140 מיליון דולר) מהטעות.



גם UBS מסר, כי הוא דן עם בורסת טוקיו, מיזוהו והרגולטורים של השוק בפתרון הבעיה. "הדיונים נועדו לשמר את אמינות שוק המניות היפאני ולהביא לסיום הולם של המצב שנוצר בהנפקת ג'יי-קום", כך מסרה UBS סקיוריטיז ביפאן.



נשיא בורסת טוקיו, טקואו טסורושימה, אמר בתחילת השבוע, כי הוא עשוי להתפטר לאחר שהבורסה נטלה אחריות על חלק מהפסדי הבנק היפאני מיזוהו פייננשל בהנפקת ג'יי-קום. מערכת המסחר של הבורסה מנעה את ביטול הטעות בפקודת מסחר שתעלה לפחות 27 מיליארד ין (כ-223 מיליון דולר).



בחודש שעבר, הודיעה הבורסה, כי תקצץ את שכרם של כמה ממנהליה הבכירים בעקבות תקלת מחשב שגרמה להפסקת המסחר למשך מספר שעות בבוקר ה-1 בנובמבר. בהודעה אז, נאמר כי נשיא הבורסה, טסורושימה, יספוג קיצוץ של 50% בשכרו החודשי למשך 6 חודשים, החל מנובמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully