וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2,000 משפחות מפונות מדי שנה מבתיהן בגלל פיגורים בהחזרי המשכנתא

צבי זרחיה

14.12.2005 / 16:46

מספר המשפחות שמתקשה בהחזר המשכנתא מגיע ל-70 אלף, מהם 16 אלף משפחות עם צווי פינוי; כך מסרו היום לוועדת הכלכלה נציגים של ארגוניים חברתיים המטפלים במצוקות דיור



בוועדת הכלכלה שנערכה היום, מסרו נציגים של ארגוניים חברתיים המטפלים במצוקות דיור כי 2,000
משפחות מפונות מדי שנה מבתיהן בגלל פיגורים בהחזרי המשכנתא. מספר המשפחות שמתקשה בהחזר המשכנתא מגיע ל-70 אלף, מהם 16 אלף משפחות עם צווי פינוי.
בוועדה נטען כי 50 אלף עולים זכאי דיור ציבורי מקבלים סיוע בשכר דירה, אך רבים מהם, לאחר הסיוע ייאלצו לשלם יותר מ-60% מהכנסתם על הוצאות דיור ואינם עומדים בכך.



מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, שמואל אבואב, אמר כי מאגר הדירות של הדיור הציבורי ירד בשנים האחרונות בעקבות מבצעי המכירה ואי קנייה או בנייה של דירות נוספות. הירידה של 23% באכלוס בדיור הציבורי משנת 2002 ועד היום אינה נובעת מירידה בביקוש, מאחר שיש עשרות אלפי ממתינים.



אבואב הוסיף, כי ב-2005 השקיע משרד הבינוי 70 מיליון שקל בשיפוץ דירות ציבוריות לשם איכלוסן מחדש. לשליש מהאוכלוסייה בישראל אין בעלות על דירה או אפשרות להגיע לבעלות פרטית על דירה.



עוד אמר אבואב, כי משרד הבינוי מציע כיום פיתרון של סיוע מוגדל בשכר דירה למי שמצליחים לשכור דירה לטווח ארוך של 5 שנים, במטרה להעניק להם יציבות בדיור.



נציג משרד האוצר, גיא אבן, אמר כי במבצעי המכר נמכרו לדיירים 19 אלף דירות בדיור הציבורי אך הכסף, בסך של 400 מיליון שקל שנמצא בקופת האוצר, מיועד ברובו להיות מוחזר לסוכנות היהודית, בהתאם להסכם שחתמה עימה הממשלה בגין השקעתה בבניית השיכונים.



יו"ר הוועדה, ח"כ אמנון כהן (ש"ס), אמר כי מהנתונים עולה תמונה קשה, שבה המדינה מפקירה את החלשים והנזקקים ביותר. "נוכח המצוקה שהוצגה בוועדה, הממשלה אינה יכולה להתפאר בהצלת החברה מאסון כלכלי, כשבקופתה עודף תקציבי של 8 מיליארד שקל, כל עוד אלו אינם מיועדים להקל את מצוקת השיכון במגזרים החלשים".



כהן קרא לבנקים לבוא לקראת לווים שנקלעו זמנית לקשיים ולאפשר להם להקפיא את חובם לתקופה קצובה בלא ריבית חריגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully