וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברים ומרוויחים תעביר לעובדים קורסים לצרכנות פיננסית נבונה בשיתוף הבנק הבינלאומי, בנק אגוד וגאון בית השקעות

שרון שפורר

14.12.2005 / 17:20

הקורסים, בהיקף של 6 שעות ובהשתתפות 45-25 תלמידים בכל קורס, יינתנו חינם בכל רחבי הארץ; רחל תורג'מן: מכשירים פיננסים לא ישווקו בכיתה, אלא רק מחוצה לה



רפורמת בכר מבלבלת אתכם? לא יודעים באיזו קרן נאמנות לבחור או אולי בכלל לא יודעים מה היא קרן נאמנות? מתקשים לנהל את מסגרת האשראי לקראת המגבלות שיוטלו עליה בעוד כחצי שנה?



חברים ומרוויחים שוקי הון, מיזם הפנסיה של ההסתדרות, הודיעה היום, כי תעביר לעובדים, ולא רק של ההסתדרות, קורסים לצרכנות פיננסית אישית נבונה בכל רחבי הארץ בשיתוף עם הבנק הבינלאומי, בנק אגוד וגאון בית השקעות.



הקורסים, בהיקף של 6 שעות אקדמיות ובהשתתפות של 45-25 תלמידים, ייערכו במקומות עבודה ובמועצות הפועלים, ללא עלות למשתתפים. מטרת הקורסים, מספרים בחברים ומרוויחים, היא להעניק כלים להיערכות לקראת השינויים בשוק ההון הישראלי. התוכנית גובשה בסיוע המכללה למינהל ובריכוז אקדמי של פרופסור יאיר זימון וברוריה ורונה. הם יכללו בין השאר: היערכות לקראת המגבלות לחריגה באשראי, בחינת הרגלי הצריכה של המשפחה, קביעת סדרי עדיפויות נכונים, בניית תקציב ועמידה בו, שימוש מושכל בתשלומים, הלוואות ומכשירים פיננסיים אחרים ומוצרי הגנה מסיכון - ביטוחים, תכנון פיננסי ותכנון חסכונות לטווח הארוך - גמל, פנסיה והשתלמות.



בשלב ההתחלתי ייערך הפיילוט לתוכנית ואם יישא פרי הרי שהתבנית תתרחב, כאשר המטרה, נמסר מחברים ומרוויחים, היא להגיע לעשרות אלפי עובדים.



רחל תורג'מן, מנכ"ל חברים ומרוויחים אומרת היום, כי "זהו צעד ראשון של שיתוף פעולה עם המערכת הבנקאית, צעד שמטרתו שינוי מצבו לטובה של הצרכן, הסובל מנחיתות ידע לעומת ספקי השירותים הפיננסיים. קורסים אלו הינם בסיס איתן להעצמת כוחו של הצרכן ולשיפור מצבו הפיננסי".



ידע הוא אכן בסיס איתן להעצמת כוחו של הצרכן ולשיפור מצבו הפיננסי. מה שהצרכן צריך בכל זאת לזכור הוא ש"אין ארוחות חינם". הקורס אכן אינו כרוך בעלות כלשהי ובחברים ומרוויחים מדגישים, כי מהמרצים נדרש לשמור על אוביקטיוויות במהלך הקורסים, אך יחד עם זאת, בסיום הקורס ימתינו למשתתפים דוכנים של בנק אגוד, הבנק הבינ"ל וגאון השקעות אשר ישווקו את מכשיריהם השונים, כך שמובן שהבנקים ובית ההשקעות לא יפסידו מן המהלך.



מאידך, יש לזכור כי הבנקים הבינוניים והקטנים רעבים מתמיד היום שייתכן שיציעו הצעת אטרקטיוויות ביחס למתחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully