וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלמ"ס: סך ההתחייבויות נטו של המשק לחו"ל בסוף ספטמבר - 31.4 מיליארד דולר

מוטי בסוק

14.12.2005 / 17:39

החוב החיצוני נטו של המשק בסוף ספטמבר הסתכם בעודף נכסים על התחייבויות בהיקף של 20.7 מיליארד דולר; הלמ"ס: בחשבון השוטף של ישראל ברבעון השלישי - עודף של 1.2 מיליארד דולר



סך ההתחייבויות נטו של המשק לחו"ל, עמד בסוף ספטמבר האחרון על 31.4 מיליארד דולר. החוב החיצוני נטו של המשק בסוף ספטמבר, הסתכם בעודף נכסים על התחייבויות בהיקף של 20.7 מיליארד דולר.



סך ההתחייבויות נטו של המשק לחו"ל, מתקבל מהפחתה של נכסי המשק בחו"ל בסוף ספטמבר האחרון - 112.6 מיליארד דולר - מסך התחייבויות המשק לחו"ל - 144.1 מיליארד דולר. החוב החיצוני נטו של המשק לחו"ל, כולל את הנכסים והתחייבויות המשק כלפי חו"ל במכשירי חוב בלבד.



בסוף הרבעון השלישי של 2004, הסתכם החוב החיצוני נטו של המשק בעודף של 9.4 מיליארד דולר. עודף זה גדל ברציפות מאז היווצרותו ב-2001. מנתונים שפירסמה אתמול הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, עולה כי בחשבון השוטף של ישראל נרשם ברבעון השלישי של 2005 עודף של 1.2 מיליארד דולר, לאחר עודף של 0.2 מיליארד ברבעון השני ועודף של 0.4 מיליארד ברבעון הראשון של השנה.



הגירעון, או העודף בחשבון - כפי שחושבו על ידי הלמ"ס - מתקבלים מסיכום נתוני העסקות של תושבי ישראל עם חו"ל בחשבון הסחורות, השירותים, ההכנסות וההעברות השוטפות בדולרים. מהנתונים עולה, כי חשבון הסחורות והשירותים הסתכם ברבעון השלישי של השנה בעודף של 0.1 מיליארד דולר, לאחר גירעון של 0.4 מיליארד דולר ברבעון הקודם.



יצוא הסחורות והשירותים הסתכם ברבעון השלישי של השנה ב-15 מיליארד דולר, ויבוא הסחורות והשירותים הגיע ל-14.9 מיליארד דולר. יצוא שירותי מחשוב ומו"פ הסתכם ב-3.7 מיליארד דולר בתשעת החודשים הראשונים של 2005, לעומת 3.3 מיליארד דולר באותם חודשים בשנה שעברה.



הכנסות תושבי ישראל בגין השקעות בחו"ל, הכוללות תקבולי ריבית, דיווידנדים ורווחים שלא חולקו, הסתכמו ברבעון השלישי של 2005 ב-1.1 מיליארד דולר, בדומה להוצאות המשק בגין השקעות תושבי חו"ל בישראל. כתוצאה מכך, לא נוצר עודף הוצאות על הכנסות ברבעון זה, לעומת עודפי הוצאות שנרשמו במשך שנים רבות - בגין השקעות פיננסיות. שינוי זה בא על רקע גידול בנכסים הפיננסים של המשק בחו"ל, בשיעור גבוה מהגידול בהתחייבויות ועל רקע העלייה המתמשכת בשערי הריבית בעולם.



ההשקעות הישירות של תושבי חו"ל בישראל בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה עלו ב-3.5 מיליארד דולר, לעומת עלייה של 1.7 מיליארד דולר בכל 2004. הגידול בהשקעות ב-2005 בלט בעיקר במחצית הראשונה של השנה. ברבעון השלישי של השנה גדלו ההשקעות ב-0.4 מיליארד דולר בלבד. ההשקעות הישירות של תושבי ישראל בחו"ל גדלו בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה ב-1.3 מיליארד דולר, בהשוואה לעלייה של 2.7 מיליארד דולר בתקופה המקבילה בשנה שעברה.



בהשקעות תושבי חו"ל בניירות ערך ישראלים נסחרים בתשעת החודשים הראשונים של השנה, נרשמה עלייה של 3.3 מיליארד דולר, לעומת עלייה של 3.8 מיליארד דולר באותם החודשים בשנה שעברה. 2.9 מיליארד דולר מתוך התוספת הושקעו במניות, ו-0.4 מיליארד דולר הושקעו באג"ח ישראליות - בעיקר ממשלתיות. בהשקעות תושבי ישראל בניירות ערך זרים, חלה עלייה ניכרת בתשעת החודשים הראשונים של השנה - 5.4 מיליארד דולר, לעומת עלייה של 1.2 מיליארד בתקופה המקבילה בשנה שעברה. 4.4 מיליארד דולר מהתוספת הושקעו באג"ח זרות, והשאר - מיליארד דולר - במניות שהונפקו על ידי תושבי חו"ל.



בהשקעות אחרות של תושבי ישראל בחו"ל (כולל פקדונות בנקים ישראלים בחו"ל), חלה עלייה של 3.4 מיליארד דולר בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully