וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב האשימה את האיחוד האירופי בעיכוב התקדמות הדיונים של ארגון הסחר העולמי

סוכנויות הידיעות

14.12.2005 / 18:13

כך דיווח ה"גארדיאן" הבריטי; נציג המשלחת האמריקאית: "אם האיחוד לא יאפשר לכלכלות המתפתחות נגישות גבוהה יותר לצרכניו, אני לא רואה כיצד מישהו אחר ישנה מדיניותו"



ארה"ב האשימה היום את האיחוד האירופי בעיכוב התקדמות הדיונים של ארגון הסחר העולמי, בשל מדיניותו בנוגע לסובסידיות החקלאיות. כך דיווח היום עיתון ה"גארדיאן" הבריטי.



נציג המשלחת האמריקאית בדיונים אשר מתנהלים בהונג קונג, רוב פורטמן, אמר לעיתונות כי "אם האיחוד האירופי לא יאפשר לכלכלות המתפתחות נגישות גבוהה יותר לצרכניו, אני לא רואה כיצד מישהו אחר ישנה את מדיניותו".



פגישת ארגון הסחר העולמי הנוכחית, נועדה לנסח סופית כללי מסחר בין המדינות המתפתחות לבין המדינות העשירות. ללא התחייבות של האיחוד האירופי ושל ארצות הברית לצמצם את הסובסידיות לחקלאיהן - הסכם סחר חופשי גלובלי אינו צפוי להיחתם עד סוף 2006.



נציג האיחוד האירופי, פיטר מנדלסון, המשיך לטעון גם היום כי האיחוד הציע הצעות אמיצות בנוגע לסובסידיות החקלאיות, ובנוגע לעמלות על יבוא תוצרת חקלאית. מנדלסון הוסיף כי על ארגון הסחר העולמי לנסח מדיניות חדשה בנוגע לכללי הסחר בשירותים ומגבלות הייצור.



"אנחנו לא נצליח - לא בהונג קונג ולא לאחר מכן - אם נמשיך להתמקד רק בתחום אחד", אמר לנציגי המדינות השונות. "איננו יכולים להמשיך ולחכות. כאשר קו הסיום כבר באופק, עלינו לזרז את צעדינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully