וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליהמן ברדרס צפוי להשקיע 90 מיליון שקל בפרויקטים של נאנט בפולין; רווח ההון לנאנט - 17 מיליון שקל

אסף רותם

14.12.2005 / 18:41

נאנט וליהמן ברדרס חתמו על הסכם להקמת מיזם משותף, שיעסוק בייזום ובפיתוח של פרויקטים במזרח אירופה; מנכ"ל נאנט ואולימפיה: "אנו גאים בכניסתו הצפויה של ליהמן ברדרס כשותף אסטרטגי"



בנק ההשקעות ליהמן ברדרס וחברת נאנט נדל"ן חתמו על הסכם להקמת מיזם משותף ולשיתוף פעולה בין שני הגופים. במקביל, נחתם בין שתי החברות מסמך כוונות, על פיו צפוי ליהמן ברדרס להשקיע בשלב ראשון כ-90 מיליון שקל בשני פרויקטים קיימים של חברת נאנט נדל"ן בפולין. עם השלמת העסקה, תרשום נאנט רווח הון של כ-11 מיליון שקל.



לנאנט, הנחשבת לאחת החברות המובילות בייזום פרויקטים למגורים בוורשה (פולין) ובבודפשט (הונגריה), 10 פרויקטים בשלבים שונים, ובהיקף של כ-5,000 יחידות דיור. החברה נמצאת בשליטת חברות הנדל"ן הציבוריות אולימפיה (כ-41%) ולוינשטין (כ-33%).



על פי ההסכם שנחתם עם ליהמן ברדרס, עשוי האחרון לבצע את ההשקעות במסגרת שתי עסקות נפרדות.



בעסקה הראשונה, ישקיע ליהמן ברדרס כ-67 מיליון שקל ברכישת 40% מאחזקותיהן של נאנט ושל שותפיה הפולנים בפרויקט וילאנוב, המוקם בוורשה. פרויקט וילאנוב הינו אחד הפרויקטים הגדולים בהם מעורבת נאנט, ובמסגרתו ייבנו כ-1,200 יחידות דיור בהשקעה כוללת של כ-140 מיליון דולר. חלקה של נאנט בפרויקט עומד, ערב העסקה, על כ-37.5%. עסקה זו תניב לנאנט רווח הון נוסף בסך של כ-6 מיליון שקל.



בעסקה השנייה, ירכוש ליהמן ברדרס 36% ממניותיהם של נאנט ושל שותפיה בפולין בחברה בת פולנית, המוחזקת בשיעור של 55% על ידי נאנט. בסך הכל, ישקיע ליהמן ברדרס כ-22.5 מיליון שקל ברכישת המניות, כשחלקה של נאנט בתמורה מגיע ל-11.9 מיליון שקל. עסקה זו עדיין כפופה לבדיקת נאותות מצד ליהמן ברדרס ואם תושלם, היא צפויה להניב לנאנט רווח הון של כ-11 מיליון שקל, כך שרווחי ההון הכוללים לנאנט מהעסקות יגיעו ל-17 מיליון שקל. חלקה של אולימפיה ברווח הון זה נאמד ב-7 מיליון שקל.



כאמור, בין שני הצדדים נחתם הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי ולהקמת מיזם משותף, שיוחזק על ידי הצדדים בחלקים שווים, ויעסוק בייזום ובפיתוח של פרויקטים חדשים למגורים במזרח אירופה. בתנאים מסוימים, חלקה של נאנט ברווחי המיזם עשוי להגיע ל-60%. הסכם זה עדיין כפוף לסגירה סופית.



אוסקר כצנלסון, מנכ"ל נאנט ואולימפיה, אמר היום: "אנו גאים בכניסתו הצפויה של ליהמן ברדרס כשותף אסטרטגי של נאנט. השותפות, כמו גם ההשקעות הראשונות שמבצע ליהמן בפרויקטים, היא בבחינת הבעת אמון בפוטנציאל הרב הטמון בפרויקטים של נאנט ובמעמדה המוביל בשוק המגורים של מזרח אירופה".



נאנט גייסה ביוני האחרון כ-55 מיליון שקל בהנפקת איגרות חוב בבורסה בתל אביב. החברה צופה הכנסות של למעלה מ-400 מיליון דולר ממכירת דירות במהלך השנים הקרובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully