וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: סגירה מעורבת; ירידות במגזר הרכב על רקע ירידה במכירות באירופה

רונן סרברניק

14.12.2005 / 20:40

חברת הפרסום האוואס ירדה ב-2.1% לאחר שדיווחה על תוצאות מאכזבות; וודאפון, חברת הסלולר הגדולה ביותר בעולם מחוץ לסין עלתה ב-1%



בורסות אירופה נסגרו במגמה מעורבת על רקע העלאת הריבית בארה"ב והיחלשות הדולר. לירידות מוסיף הנתון על ירידה במכירות המכוניות החדשות באירופה, שגרר את מגזר הרכב כלפי מטה. לונדון עלתה ב-0.3%; פרנקפורט ופאריס ירדו ב-0.4% כל אחת.



היורו מתחזק היום מול הדולר, על רקע החלטת הריבית של הבנק הפדרלי אתמול. היורו מתחזק ב-0.7% ל-1.2032 דולר ליורו. התחזקות היורו מכבידה על היצואניות האירופיות, בייחוד אלו ששוק הייצוא העיקרי שלהן הוא ארה"ב, שכן היא מייקרת את מוצריהן עבור מדינות שאינן בגוש היורו.



הבנק הפדרלי של ארה"ב העלה אתמול כצפוי את הריבית ב-0.25%, לשיעור של 4.25%. הדולר נחלש לאחר שהבנק הפדרלי שינה מעט את הניסוח שאיפיין את העלאות הריבית הקודמות - סימן לכך שה-FOMC גורס כי שיעור הריבית נמצא ברמה כזו שאינה מעודדת עוד צמיחה כלכלית. הבנק מאותת בהודעתו שהעלאות הריבית בארה"ב מתקרבות לסיומן. היורו עולה היום, לראשונה מאז תחילת נובמבר, מעל ל-1.2 דולר ליורו, והגיע מוקדם יותר ל-1.2037 דולר ליורו.



מכירות המכוניות החדשות באירופה רשמו בנובמבר ירידה של 2.8% - הירידה החודשית השנייה ברציפות - על רקע ירידה בבטחון הצרכנים בבריטניה ובגרמניה. המכירות ירדו ל-1.17 מיליון מכוניות בנובמבר, לעומת 1.2 מיליון מכוניות בחודש המקביל בשנה שעברה.



רנו נסגרה ללא שינוי, למרות המשך הירידה בביקוש למודלים של רנו באירופה ל-15%. באוקטובר נרשמה ירידה של 12% במכירת המכוניות של רנו באירופה. מכירות פולקסוואגן - יצרנית המכוניות הגדולה באירופה - ירדו ב-0.5% באוקטובר. מניית פולקסוואגן ירדה ב-0.7%; מכירות פג'ו-סיטרואן ירדו בנובמבר ב-1.6%. מנייתה ירדה ב-0.8%.



מכירות המכוניות של ב.מ.וו ושל דיימלר-קרייזלר באירופה דווקא עלו. ב.מ.וו ירדה ב-0.5% למרות עלייה של 6.5% במכירותיה בנובמבר; דיימלר-קרייזלר ירדה ב-1.5% לאחר שרשמה עלייה של 1.9% במכירותיה בנובמבר.



חברת הפרסום האוואס ירדה ב-2.1% לאחר שדיווחה על תוצאות מאכזבות. הכנסות החברה בדצמבר נפלו ב-10% לעומת החודש המקביל, וההכנסות השנתיות צמחו ב-1.5% בלבד. הרווח השולי ל-2005 צפוי להיות 10%, לדברי החברה, ירידה של 1.5% לעומת התקופה המקבילה. אנליסטים צפו בחודש שעבר, כי הרווח השולי יהיה 12.5%.



וודאפון, חברת הסלולר הגדולה ביותר בעולם מחוץ לסין עלתה ב-1% לאחר שהודיעה על רכישת מפעילת הסלולר הטורקית טלסים ב-4.55 מיליארד דולר. טלסים, הפועלת בשוק הטורקי - ששיעור החדירה בו נמוך - תספק לוודאפון הזדמנות לצמיחה מהירה, לעומת השווקים הבשלים והרוויים של מערב וצפון אירופה - בהם עיקר עסקיה של החברה הבריטית. וודאפון תשקיע מיליארד דולר בשדרוג הרשתות של טלסים, ולהערכת אנליסטים שילמה תמורתה מחיר גבוה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully