וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: גיוון אימג'ינג השלימה זינוק של כ-17%

אסף רותם

14.12.2005 / 23:26

המדדים סיימו במגמה מעורבת. טבע עלתה ב-1.8% והתקרבה למחיר השיא שלה. אופנהיימר חזר על המלצת "קנייה" לקומברס

רמיזת הבנק הפדרלי למשקיעים על האפשרות לסיום גל העלאות הריבית בארה"ב המשיכה להדהד גם היום, ושלחה את מדד דאו ג'ונס ליום שני של עליות נאות ולמה שנראה כמו התחלתו בפועל של הראלי של דצמבר. הדאו ג'ונס סיים בעלייה של 0.6% לרמה של 10,884 נקודות. מדד נאסד"ק סיים בירידה של 0.1%, ל-2,262 נקודות.

בארה"ב דווח על גידול מפתיע נוסף בגירעון המסחרי האמריקאי, טרם פתיחה הבורסה. במחירי הייבוא והייצוא נרשמה באוקטובר ירידה חדה מהצפוי. הגירעון המסחרי של ארה"ב גדל בנובמבר מ-66 מליארד דולר ל-68.9 מיליארד דולר. זאת, בעוד תחזיות הכלכלית מצביעות בממוצע על ירידה של 3.2 מיליארד דולר.

על רקע הירידה במחירי הנפט, ירד בנובמבר מדד מחירי המוצרים המיובאים לארה"ב ב-1.7%. זאת, לעומת ציפיות לירידה של 0.5% בלבד. מחירי הייצוא ירדו באותה התקופה ב-0.9%.

מחירה של חבית נפט ירד מעט ל-60.8 דולר, לאחר שהנתונים השבועיים על מצבם של מלאי הנפט בארה"ב הראו על עלייה של 900 אלף חביות נפט.

בקרב המניות הישראליות, עלתה גיוון אימג’ינג ב-3.8% ל-27.5 דולר והשלימה זינוק של כ-17% בשבוע וחצי. נראה כי גיוון נהנית השבוע מתמיכה כפולה: בתחילת השבוע, בכנס המשקיעים של תמיר פישמן ו-TheMarker, אמר דורון בירגר, מנכ"ל אלרון המחזיקה כחמישית מגיוון, כי האחרונה תהווה את אחד ממנועי העלייה החשובים של מניית אלרון. בנוסף, נכנסה גיוון לרשימת 100 המניות המומלצות של רד הרינג.

איתוראן זינקה אף היא, והוסיפה 5.8% למחיר שיא של 15.9 דולר למניה. ואם בשיאים עסקינן, לא ניתן להתעלם מטבע. החברה ניערה את האבק שצברה ביומיים האחרונים, שבה לעלות 1.7% ל-44.5 ושוב התקרבה אל מחיר השיא שלה - 44.7 דולר.

אורבוטק איבדה 0.3% למחיר 25 דולר, לאחר שבית ההשקעות מקסים גרופ חתך את ההמלצה למניה מ"קנייה" ל"החזק".

סינרון איבדה 2.4% נוספים ל-40.7 דולר, לאחר שנפלה אתמול ב-9.4% בתגובה להמלצה של ג'ים קריימר מ-CNBC למשקיעים לממש את רווחי העליות האחרונות במניה. בסיטיגרופ ציינו בתגובה, כי החולשה במניה מוגזמת וכי הירידות מהוות הזדמנות קנייה למשקיעים.

מפעילת התקשורת השנייה בגודלה בסינגפור, StarHub, רכשה מקומברס מערכת i-mode, המספקת קישור מהיר לשירותי מולטימדיה מתקדמים באמצעות המכשיר הסלולרי. גורמים בשוק אמדו את היקף הרכישה במיליוני דולרים בודדים, אולם ציינו כי מכירת שירותים בעתיד, צפויה לתרום לקומברס הכנסות נוספות מהעסקה. בנוסף, בית ההשקעות אופנהיימר חזר על המלצת ה"קנייה" שלו למניה, במחיר יעד 35 דולר. קומברס ירדה כ-0.2% ל-28 דולר.

ב-RBC חזרו על המלצת "תשואת יתר" לנייס עם מחיר יעד של 54 דולר. נייס טיפסה ב-0.2% ל-47.4 דולר.

הנציגה הישראלית החדשה בנאסד"ק, סקופוס (SCOP), הוסיפה 2.1% ל-7.1 דולרים ביומה השני בנאסד"ק, לאחר שעלתה אמש ב-3.4%. סקופוס השלימה אתמול גיוס של 31.5 מיליון דולר לפי שווי של כ-92 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully