וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקוח תובע את הראל בית השקעות על הפסד של 800 אלף שקל תוך חודש וחצי

עודד ארבל

15.12.2005 / 7:27

התובע, פנסיונר של עיריית תל אביב, טוען כי הראל בית השקעות ביצעו השקעות ספקולטיוויות, עתירות בעמלות, הנוגדות הוראות מפורשות שלו; לטענת התובע, מעשי בית ההשקעות מהווים הפרה של התחייבותה החוזית כלפיו בכל הנוגע לאופן השקעת הכספים, ולכן הוא אחראי לפצותו על מלוא



תביעה בסך של כ-950 אלף שקל הוגשה אתמול לבית משפט השלום בתל אביב נגד הראל בית ההשקעות (לשעבר הראל שוקי הון) ונגד יועץ ההשקעות חיים נבון. בתביעה טוען התובע כי במשך חודש וחצי הפסיד בית ההשקעות את כל כספי חסכונותיו, בגובה של 800 אלף שקל, על ידי השקעות ספקולטיוויות, עתירות בעמלות, הנוגדות הוראות מפורשות של התובע.



התובע, פנסיונר של עיריית ת"א, טוען, באמצעות עוה"ד יחיאל כשר ואורן דנציגר ממשרד פרופ' יובל לוי ושות', כי בראשית ינואר התקיימה בביתו פגישה שבה נכח יועץ ההשקעות ונציג הראל בית השקעות. התובע שוכנע להעביר כ-800 אלף שקל לניהולו של בית ההשקעות, ובאותו מעמד הודיע וחתם מפורשות כי מדובר בכל חסכונותיו, לכן הוא מעוניין ש-70% מהתיק ינוהל באופן סולידי, ורק 30% בהשקעות בעלות סיכון. מעבר לכך, בהיותו שומר מצוות, ביקש כי 25% מהשקעותיו יהיו במניות של חברות שומרות שבת.



אף על פי כן, כך נטען בתביעה, ההוראות שהעביר יועץ ההשקעות להראל היו סותרות וכללו השקעה נרחבת באופציות מעו"ף וכתיבת אופציות, המוגדרות כספקולטיוויות ומסוכנות ביותר. מעבר לכך, יועץ ההשקעות לא חשף בפני התובע כי הוא מקבל תגמול מהראל הן על הפניית לקוחות והן על העמלות הנגבות מהם.



לדברי התובע, בסופו של חודש וחצי בלבד התברר כי בית ההשקעות הפסיד את מרבית הכסף, תוך שהוא מבצע, לעתים, עשרות פעולות בתיק ביום אחד, שעליהן גבה עמלה בסך של 300 אלף שקל, שהתחלקה עם יועץ ההשקעות. עוד התברר, כי באותה תקופה הותלה רשיונו של יועץ ההשקעות, ואסור היה לבית ההשקעות לקבל הוראות ממנו. נטען כי הדבר היה ידוע לבית ההשקעות שלא טרח לעדכן את התובע בכך.



לטענת התובע, מעשי בית ההשקעות מהווים הפרה של התחייבותה החוזית כלפיו בכל הנוגע לאופן השקעת הכספים, ולכן הוא אחראי לפצותו על מלוא הפסדיו ונזקיו. בנוסף, טען התובע כי מכיוון שבית ההשקעות ויועץ ההשקעות יצרו לעצמם סכומים גבוהים מאוד של עמלות - דבר המהווה עשיית עושר ולא במשפט על חשבונו - יש לחייבם את כל כספי העמלות.



עו"ד דוד אבולעפיה, בא כוחו של בית ההשקעות הראל, מסר בתגובה: "בית ההשקאות הראל שימש כמבצע טכני בלבד של פעולות שניתנו על ידי מר חיים נבון שאותו מינה התובע על מנת שיעשה עבורו פעולות השקעה לפי שיקול דעתו. לא ניתן להראל שיקול דעת כלשהו לבצע או לא לבצע את הוראותיו של מר נבון. כמו כן בהסכם של נבון עם התובע נכתב מפורשות כי ידוע לו שנבון אינו שליח של הראל. יש כאן ניסיון לגלגל את האחריות מהתובע עצמו ובא כוחו נבון להראל שאין לו שום אחריות למה שהיה בתיק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully