וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטארט אפ אמינון השלים גיוס של 7.6 מיליון דולר

עודד חרמוני

15.12.2005 / 8:01

הגיוס התבצע מהקרנות אוורגרין, וולדן וסידר; אמינון מפתחת שבבים למודמים המאפשרים העברת וידיאו אלחוטית באיכות גבוהה בין טלוויזיות ומקורות שידור



חברת הסטארט אפ אמינון (Amimon), שפיתחה שבבים למודמים המאפשרים העברת וידיאו באיכות גבוהה (HD), באופן אלחוטי בין טלוויזיות ומקורות שידור כמו DVD, השלימה לאחרונה גיוס הון בהיקף של 7.6 מיליון דולר. הגיוס התבצע מהקרנות אוורגרין, וולדן וסידר.



אמינון, המנוהלת על ידי מנכ"ל טאוור סמיקונדקטורס לשעבר, ד"ר יואב ניסן-כהן, פיתחה תקן אלחוטי לטווח קצה המתחרה ב-UWB, תקן האלחוט שמקדמות חברות האלקטרוניקה והמחשבים בעולם, שמיועד לתקשורת בין מכשירי קצה אלקטרוניים והעברת קול ווידיאו באיכות גבוהה. התקן של החברה מאפשר להחליף את הכבלים ולהעביר - בניגוד ל-UWB - וידיאו לא דחוס בקצב של 1.5 ג'יגה בייט לשנייה.



כיום אותות הוידיאו שיוצאים ממכשירי DVD וממירים לטלוויזיה הם אותות פרוסים כי יצרני התוכן מנסים למנוע דחיסתו כשהוא עולה לאוויר. ואולם הקבצים באופן מקורי מקודדים ל-DVD ולממיר עצמו בצורה דחוסה.



מאחר שהאותות פרוסים בעת החיבור שלהם אל מקור התצוגה, מתקשות חברות האלקטרוניקה לפתח תקן שיצליח להעביר את כל האות הפרוס, באיכות המקורית ובאופן אלחוטי, אל הצג. גם התקנים האלחוטיים החדשים - UWB ותקני ה-WIFI החדשים (N) - לא מצליחים להעביר 1.5 ג'יגה ביט לשנייה.



פתרון חומרה כמו דחיסת האות מחדש מחייב מקודד שעלותו גבוהה, אך במקביל הוא גם מוגבל מבחינה טכנולוגית - כשאחד מהחלקים מהקובץ הדחוס לא מגיע בזמן, תמונת הווידיאו לא יכולה להיות משודרת.



אמינון מציעה אלטרנטיבה באמצעות טכנולוגיה שפיתחה המאפשרת משלוח אותות וידיאו פרוסים עם אובדן שהעין לא רואה של פיקסלים מהתמונה. לדברי ניסן-כהן, החברה כבר הציגה את הטכנולוגיה בפני יצרני אלקטרוניקה יפאניים, והיא עומדת להתחיל בעריכת ניסויים ראשוניים אצלם, לקראת הטמעה.



אמינון נוסדה ב-2004 על ידי מומחים בתחום טכנולוגיות מוליכים למחצה, הווידיאו והתקשורת. בצוות המייסד נועם גרי, המשמש כסמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי, ד"ר צבי רזניק, סמנכ"ל מחקר ופיתוח, ופרופ' מאיר פדר, המשמש כמדען ראשי של החברה. החברה ממוקמת בהרצליה ויש לה משרדים גם בסנטה קלרה, קליפורניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully