וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה סיכמה שבוע של שיאים בעליות

אסף רותם

15.12.2005 / 17:35

המעו"ף ב-808 נקודות. דסק"ש עלתה יותר מ-11% השבוע. טבע עלתה ב-2% לאחר שבעיתונות ההודית פורסם כי תרכוש חברה בשווי 750 מיליון דולר

בתל אביב סיכמו שבוע של עליות שערים עקביות, בו דילגו המדדים באלגנטיות מעל רף 800 הנקודות, שנראה כמחסום פסיכולוגי עד לא מזמן. נראה כי הראלי של דצמבר קרם עור וגידים השבוע, עם עליות של כ-2.8% במדדים המובילים, שהתווספו לשבוע שקדם לו, בכדי ליצור זינוק נאה של כ-3.5% במעו"ף ובת"א 100 מתחילת החודש.

את יום המסחר האחרון, סיים מדד המעו"ף עם עלייה של 0.4% לשיא חדש - 808.7 נקודות, גם מדד ת"א 100 חתם עם עלייה של 0.6% לשיא של 818.8 נקודות. מדד המחירים לצרכן ירד ב-0.1%, והציפיות הנמוכות עזרו לעליות להתעצם בשעה האחרונה. מדד מניות הייתר הציג ביצועים מסנוורים השבוע, עם עלייה של 4.6%. מניות הכימיה, שהובילו את העליות בתחילת השבוע וטיפסו יותר מ-5%, דווקא נחלשו ביומיים האחרונים, כשכימיקלים לישראל ומכתשים אגן משילות יותר מ-2%.

מניות הבנקים נסחרו במגמת עלייה, כשדיסקונט טיפסה ב-1.3%, לאומי הוסיפה 0.7%, ומזרחי מוסיפה 1.1%. בסך הכל, מדד הבנקים סיים שבוע פושר למדי, עם עלייה של 0.9%, לאחר שמתחילת השנה היווה את המדד המנייתי הטוב ביותר, ועלה בכ-50%.

דסק"ש, זרוע ההשקעות של אי.די.בי, עלתה ב-3.3% וסיכמה שבוע מוצלח במיוחד, עם עלייה של 11.3%. זאת, לאור ידיעות כי החברה החדשה בפורטפוליו, סלקום, צפויה לחלק דיווידנד בסך של 350 מיליון שקל.

אורמת טיפסה ב-3.2% במחזור גדול, לאחר שאמש עלתה ב-1.4% והשלימה עלייה של יותר מ-8% החודש. אורמת עלתה בעיקר על רקע עלייה של כ-5.5% אמש במניית אורמת טכנולוגיות בבורסת NYSE, וההמלצה של קבוצת אי.בי.אי אמש, עם מחיר יעד של 40 שקל לאורמת תעשיות - מחיר הגבוה ב-17% ממחירה טרם פתיחת המסחר היום.

איתוראן, שזינקה לשיא חדש אמש בוול סטריט ופתחה בפער ארביטראז' חיובי של 4.8%, סגרה אותו ועלתה בשיעור של 6.2%. גיוון אימג’ינג עלתה ב-1.5%, לאחר שכבר זינקה ב-5% במהלך היום, על רקע פרסום כי קיבלה אישור לגלולה מתוצרתה ביפאן. אולם, סמנכ"ל הכספים של החברה הכחיש את הידיעה וכינה אותה "מוטעית", והעליות נחלשו. כך או כך, גיוון השלימה זינוק של כ-15% בשבוע וחצי, בו זכתה להיכנס לרשימת 100 המניות המומלצות של רד הרינג מחד, ומאידך זכתה להבעת אמון מצד מנכ"ל אלרון, בעלת השליטה בחברה, כשאמר כי גיוון תהיה ממנועי העלייה של אלרון בשנה הקרובה. אלרון נהנתה אף היא היום והוסיפה 3%. טבע טיפסה ב-2%, על רקע פערי ארביטראז' ועל רקע הידיעה כי היא מתכננת רכישה בהודו של חברה ששווייה עומד על 750 מיליון דולר.

קבוצת דלק הוסיפה 2.3% לאחר שבעל השליטה בקבוצה, יצחק תשובה, מכר מניות למשקיעים זרים לפני הסגירה אמש - בהיקף של 185 מיליון שקל, כ-2.8% מהחברה. העסקה בוצעה במחיר של 602 שקל למניה - בכ-1.5% פחות ממחירה בפתיחת המסחר אתמול. תשובה מימש מניות בתזמון טוב: דלק השלימה זינוק של 80% מתחילת השנה. לידר ושות' הצטרפו לתמיכה וציינו כי "קונצרן דלק מסתמן כאימפריה הישראלית הבאה". מחיר היעד למניה נקבע על 700 שקלים, 14% מעל מחירה בשוק.

מכונת ההפסדים של החברה לישראל, טאואר, עלתה ב-0.3% לאחר שהגישה אמש טיוטת תשקיף, לפיו תנסה לגייס 50 מיליון דולר באיגרות חוב להמרה. בהתאם להבטחתה של החברה לישראל לתמוך בטאואר ולהמשיך להזרים כספים במקביל לתוכנית ההבראה, יזרימו בעלי העניין בחברה כמחצית מהסכום האמור. הכסף מיועד למפעל פאב 2 הצמא למזומנים, להשקעה בהון החוזר ובשיווק מוצריה של טאואר.

היום היה גם היום הקובע למניות רבות בשאלה היכן יירשמו בתקופה הקרובה - הבורסה תעדכן את מדדי המניות לאור השינויים של התקופה האחרונה. נייס, שאמורה להחליף את ליפמן במדד המעו"ף, עלתה בכ-1.1%, לאחר שדיווחה כי החתמים בהנפקתה לפני שבוע מימשו את האופציות שניתנו להם וקנו ממנה 600 אלף מניות, מה שהביא את תקבוליה מההנפקה ל-201 מיליון דולר.

בצהרי יומו האחרון של מסחר השבוע, נכנס נוחי דנקנר, בעל השליטה באי.די.בי פיתוח, לעסקה פיננסית חדשה. דנקנר חבר לידידו אילן בן דב מטאו, שמחזיק כחמישית ממניות הכשרת היישוב, ופיתוח הפכה לבעלת עניין בהכשרת היישוב עם רכישת כ-5% מהחברה תמורת כ-25 מיליון שקל. הכשרת היישוב הגיבה בעלייה של כ-5.3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully