וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ני"ע עצרה ניסיון של משפחת דנקנר לקבל שיפוי לפי הון עצמי מלפני שש שנים

רותם שטרקמן

15.12.2005 / 8:16

בכתב שיפוי מתחייבת החברה לשפות את נושאי המשרה בה, בשל חבות או הוצאה שיוטלו עליהם עקב פעולות שעשו בתוקף היותם נושאי משרה בחברה



דור כימיקלים אישרה אתמול בהודעה לבורסה כי מתנהלת נגדה חקירה של רשות ניירות ערך. דור הודיעה כי במסגרת החקירה נחקרו בעלי תפקידים ונושאי משרה בחברה, וכי הרשות הנחתה אותה עד כה להימנע מפרסום דבר החקירה ופרטים לגביה. החקירה של הרשות נוגעת לפעולות שעשו בעלי השליטה בדור, רובם ממשפחת דנקנר, שאותן הגדיר בעבר יו"ר הרשות, משה טרי, כ"התנהלות בצורה שאי אפשר לתארה במלים. הבעלים ניהלו את החברה כאילו היתה חנות מכולת". בין היתר משכו חלק מבעלי השליטה בדור כספים מהחברה בלא שקיבלו אישור וביצעו עסקות בין דור לבין חברות פרטיות שבבעלותה.



חברה נוספת שנשלטת על ידי משפחת דנקנר ומעניינת החל מאתמול את הרשות היא אלרן השקעות. שלשום זימנה אלרן את בעלי המניות שלה לאסיפה, שאמורה להחליט על שיפוי וביטוח לנושאי משרה ודירקטורים.



בכתב שיפוי מתחייבת החברה לשפות את נושאי המשרה בה, בשל חבות או הוצאה שיוטלו עליהם עקב פעולות שעשו בתוקף היותם נושאי משרה בחברה. סכום השיפוי נקבע כשיעור מההון העצמי של החברה, ובשוק נוצר נוהג שלפיו הוא יגיע עד לגובה של 25% מההון העצמי לפי הדו"חות הכספיים האחרונים או במועד מתן השיפוי - לפי הנמוך מביניהם.



אלרן הודיעה כי הדירקטוריון החליט לשפות את נושאי המשרה בשיעור 25% מההון העצמי של החברה, ועד כאן הכל בסדר. אלא שההון העצמי שאלרן מתייחסת אליו הוא מלפני שש שנים, מ-99'.



אז היה ההון העצמי של החברה גבוה ביותר מפי שלושה מההון העצמי הנוכחי והסתכם ב-135 מיליון שקל. כיום, לאחר ההפסדים שרשמה החברה ולאחר חלוקת דיווידנד - שעשתה את דרכה גם לחלק מאותם נושאי משרה בחברה - מסתכם ההון העצמי של החברה ב-41 מיליון שקל בלבד.



כך שלפי ההון העצמי הנוכחי, השיפוי מהווה יותר מ-80% מההון העצמי. זה מצב שלא קיים כיום בשוק ההון, ולכן הרשות הפנתה לאלרן כמה שאלות. בין היתר שאלה הרשות את החברה מדוע הדירקטוריון סבור כי נושאי המשרה צריכים לקבל שיפוי גבוה כל כך - פי 3.5 מהמקובל, מה הנימוק שמצדיק זאת ומדוע הם מקשרים זאת ל-99'.



אתמול בשעות הערב שיגרה אלרן הודעה לבורסה דו"ח מתקן שבו היא חוזרת בה מהעניין. בנוסף התייחסה אלרן לכך שמדובר בעסקת בעלי עניין המחייבת אישור ברוב מיוחד, מה שלא גילתה בהודעתה המקורית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully