וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוריס גרינברג - לשעבר מנכ"ל AIG - הונה את קרן סטאר שבשליטתו למעלה מ-35 שנה

סוכנויות הידיעות

15.12.2005 / 10:13

כך פורסם בדו"ח שהגיש אליוט ספיצר, התובע הכללי של מדינת ניו יורק, במסגרת חקירתו נגד AIG; גרינברג ויתר הבכירים בקרן הצדקה סטאר המואשמים בהונאה הכחישו את הטענות



מוריס "האנק" גרינברג ובכירים נוספים בענקית הביטוח AIG הונו את החברה ואת קרן סטאר שבשליטתם למעלה מ-35 שנה - כך טוען אליוט ספיצר, התובע הכללי הלוחמני של מדינת ניו יורק, בדו"ח שהגיש אתמול במסגרת חקירתו נגד גרינברג. לפי הדו"ח גרינברג, לשעבר יו"ר ומנכ"ל AIG, ובכירים נוספים בחברה התעשרו באופן בלתי חוקי מסדרת עסקות המפרות את צוואתו של מייסד החברה קורנליוס ונדר סטאר.



העסקות התרחשו לפני יותר מ-35 שנה במסגרת תהליך איחוד היישויות הנפרדות שהקים סטאר לחברה אחת - אמריקן אינטרנשונל גרופ, או AIG. לאחר מותו של סטאר ב-1968, מכרו גרינברג ועמיתיו נכסים במחירים מוזלים לחברות שהיו תחת שליטתם, וזמן קצר לאחר מכן מכרו אותן במחירים גבוהים בהרבה ל-AIG. עסקות אלה גם אפשרו לגרינברג לבסס את שליטתו בחברה, שכן נכסים אלה הסתכמו ב-12% מ-AIG.



לפי הדו"ח, גרינברג ושותפיו לתרמית הונו את קרן סטאר, אותה הקים סטאר לתרומה למוסדות חינוך ותרבות, באמצעות מכירת נכסים בשווי יותר מ-30 מיליון דולר במחיר של 2 מיליון דולר בלבד. קרן סטאר היא אחד מארגוני הצדקה הגדולים בארה"ב, עם נכסים בשווי יותר מ-3.5 מיליארד דולר.



ספיצר הודיע זה מכבר כי אין בכוונתו לפתוח בהליכים פליליים נגד גרינברג, אך ממשיך בתביעה האזרחית נגדו, נגד סמנכ"ל הכספים לשעבר הווארד סמית ונגד AIG עצמה. התביעה האזרחית נוגעת להונאת המשקיעים והרגולטורים.



גרינברג מכחיש כי פעל שלא כחוק, ואתמול הוא ושלושה בכירים נוספים של קרן סטאר - הוטון פרימן, ג'ון ג'יי רוברטס, וארנסט סטמפל - כינו את הדו"ח של ספיצר "מבייש, שערורייתי ופוגע". "למדינת ניו יורק מגיע תובע כללי הנחוש להילחם בפשע ולפתור את בעיות המדינה, ולא להטריד את אזרחיה ואת ארגוני הצדקה שלה", אמרו הארבעה בהצהרה.



"כל אחד מאיתנו מילא את חובתו לסטאר ולארגון ללא כל תמורה ובהתאם לרצונו ולחוק. החלטותינו קיבלו לפני 30 שנה על ידי משרדו של התובע הכללי עצמו, שירות המס האמריקאי ובית המשפט של מדינת ניו יורק", נאמר עוד בהצהרתם.



AIG הגישה מחדש את הדוחות הכספיים שלה לחמש השנים האחרונות כבר פעמיים על רקע אי הסדרים שהתגלו בהם בעת ביקורת חשבונאית. החברה הודיעה בנובמבר כי תעלה את הרווח הנקי בחצי מיליארד דולר בעקבות תיקון שגיאות בחישוב של נגזרי אשראי ומס הכנסה, לאחר שבדיווח החוזר הקודם מחקה 3.9 מיליארד דולר מהרווח הנקי בשנים 2004-2000. אי הסדרים החשבונאיים שנתגלו הביאו להדחתו של גרינברג מהחברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully