וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק המט"ח: הדולר נסחר ביציבות ברמה של 4.59 שקלים; לאומי: "אסיה ממשיכה לממן את חגיגת הצריכה בארה"ב"

טל לוי

15.12.2005 / 10:21

לאומי: "היום יתפרסמו בארה"ב הסכומים שבהם רוכשים זרים אג"ח אמריקאי; משמעות נתון גבוה - העולם עדיין מממן הגירעון הענק של הממשל הפדרלי; מחזורי המסחר במט"ח בדצמבר נמוכים"



לאחר שאיבד אתמול 0.39%, נסחר הדולר ביציבות ברמה של 4.59 שקלים - שפל של כחודשיים וחצי. היורו שומר גם הוא על יציבות, ונסחר תמורת 5.505 שקלים.



"נפחי המסחר אתמול היו נמוכים ובסך הכל, נראה שמחזורי המסחר בדצמבר נמוכים בכ-30% ממחזורי המסחר בנובמבר", אומר מנהל חדר עסקות מט"ח בבנק לאומי, אילן ויסקין. "הדבר מעניין שכן לא חסרה תנודתיות במטבעות או בריביות: היורו עלה מתחילת דצמבר מ-1.17 דולר ליורו ל-1.20 דולר ליורו וגם היין מפגין תנודתיות".



ויסקין מציין, כי הריביות לטווח ארוך אמורות לעלות מעט שכן השוק מצפה שהפדרל ריזרב האמריקאי יעלה את הריבית לפחות עד לרמה של 4.5% (כיום עומדת הריבית על 4.25% לאחר שהועלתה לפני מספר ימים). עדיין לא ידוע האם הריבית תעלה גם ל-4.75%.



"שינוי נוסח ההודעה של הפד פותח ליו"ר הפד החדש את האפשרות ללכת בקו משלו ולא להיות מחוייב להודעה של היו"ר הפורש, גרינספאן", אומר ויסקין.



היום צפויה להתפרסם בארצות הברית סדרת נתונים כמו אינפלציה, צריכה, תעסוקה, וכן נתון משמעותי לשוק הריביות: הסכומים שבהם משקיעים זרים רוכשים אגרות חוב אמריקאיות.



"הממשל הפדרלי מממן את הגירעון הענק באמצעות הנפקת איגרות חוב בסכום ממוצע של כ-80 מיליארד דולר לחודש. משמעות הדבר היא שהעולם, ובעיקר סין ויפאן, פשוט מממן את חגיגת הצריכה של האמריקאים", אומר ויסקין. "אם הנתון יהיה גבוה כמו בחודש הקודם, פירוש הדבר הוא שגם בריביות נמוכות יש עדיין מי שמממן את החגיגה בארה"ב".



היום צפוי להתפרסם מדד המחירים לצרכן. על פי התחזיות, צפוי מדד נמוך במיוחד ואולי אפילו שלילי. ויסקין מציין כי אם המדד יהיה נמוך, "השקעה בפיק כמו איגרות חוב מסוג שחר שנותנות תשואה של כ-6% נראית אופציה להשקעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully