וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת הביוטכנולוגיה אמג'ן תרכוש את שותפתה אבג'ניקס ב-2.2 מיליארד דולר; אבג'ניקס עולה ב-50% לאחר הסגירה

רויטרס

15.12.2005 / 11:06

הרכישה צפויה להעניק לאמג'ן שליטה מלאה בטיפול חדש לסרטן ששתי החברות מפתחות במשותף; לפי תחזיות אמג'ן התרופה צפויה להגיע להכנסות שנתיות של 2 מיליארד דולר



אמג'ן (סימול AMGN), חברת הביוטכנולוגיה הגדולה בעולם, הודיעה על רכישת שותפתה אבג'ניקס (סימול ABGX) תמורת 2.2 מיליארד דולר במזומן. הרכישה תעניק לאמג'ן שליטה מלאה בתרופה שמפתחות שתי החברות במשותף - טיפול לסרטן בשם פאניטומומאב (panitumumab). העסקה טעונה אישור רגולטורי.



אמג'ן תשלם 22.5 דולר למניית אבג'ניקס - מחיר המייצג פרמיה של 54% על מחיר הסגירה של אבג'ניקס אתמול. שתי החברות רושמות עליות במסחר האלקטרוני לאחר הסגירה לאחר פרסום הרכישה - אמג'ן עולה ב-3.9%; אבג'ניקס מזנקת ב-49.8%.



הפאניטומומאב יהיה הטיפול הראשון של אמג'ן לסרטן, אף כי לחברה מכירות בסך מיליארדי דולרים ממוצרים לטיפול בתופעות לוואי של כימותרפיה, כגון אנמיה. "פאניטומומאב היה המניע העיקרי של העסקה", אמר רוג'ר פרלמוטר, ראש מחלקת מחקר ופיתוח באמג'ן.



הפאניטומומאב הוא נוגדן מונוקלונלי - נוגדן "חד-שבטי", המיוצר מתאים המשוכפלים מתא מקורי אחד, ולכן כל מולקולות הנוגדן זהות לחלוטין. הנוגדן פועל באמצעות חסימת פעולתו של חלבון המסייע לצמיחתם של גידולים. מדובר בטיפול שצפוי להתחרות בטיפולים קיימים כמו ארביטוקס של אימקלון, והחברה צופה כי התרופה תגיע למכירות שנתיות של 2 מיליארד דולר או יותר.



בחודש שעבר דיווחה אמג'ן כי במחקר שנערך בחולים עם סרטן המעי הגס בשלבים מתקדמים שלא הגיב לכימותרפיה נרשמה האטה של 46% בצמיחת הגידולים - טוב מהצפוי. פרלמוטר אומר כי השוק הגדול ביותר של התרופה צפוי להיות חולים בשלבים מוקדמים יותר של גידולים.



"זו ודאי עסקה טובה עבור אמג'ן - רבים תהו מאיפה תבוא הצמיחה שלה ב-2007, והפטניטומומאב הוא מוצר טוב", אומר האנליסט אריק שמידט מ-SG קואן. לדעת שמידט יש סיכוי של לפחות 90% כי הטיפול יאושר על ידי הרגולטורים. אמג'ן מתכוונת להגיש השבוע למנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) בקשה לאישור התרופה לשיווק בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully