וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידר ושות': קונצרן דלק - האימפריה הישראלית הבאה

טל לוי

15.12.2005 / 11:16

אורי הרשקוביץ: "תשובה הגיח לזירה עם המון חוצפה ונותן להרגיש כי להרוויח מיליארדים זה עניין חסר מאמץ"


"אם אתה נמצא מספיק זמן על המגרש ואתה עובד עם שכל ישר, בסוף אתה מבקיע ותשובה הוא פיננסייר מבריק, שאמנם מעדיף שוק עולה אבל יודע ששוק יורד הוא כר פעילות לא פחות אטרקטיבי לחברת אחזקות", כך כותב האנליסט אורי הרשקוביץ על קבוצת דלק. "תשובה קונה בזול ומנפיק בערכים גבוהים יותר. עם נוכחות מובילה בשוקי הרכב, האנרגיה, קמעונאות הדלקים, התשתיות, התקשורת, הביטוח, הנדל"ן ועוד היד נטויה, קונצרן דלק מסתמן כאימפריה הישראלית הבאה".

עוד כותב הרשקוביץ כי רמת השקיפות בחברה עלתה פלאים תחת שרביטה של הנהלת הקבוצה, עד כדי כך שקבוצת דלק נחשבת בעיניו כחברת האחזקות השקופה ביותר במדד המעו"ף.

מבחינת נכסי הקבוצה, מציג הרשקוביץ בראש ובראשונה את הרכישה האחרונה של דלק בדמות בית הזיקוק "לה-גלוריה" שבטקסס אשר לא נפגע מרצף סופות ההוריקן שפקד את ארה"ב בחודשים האחרונים והניב לבדו רווח של 146 מיליון שקל ברבעון האחרון. "נותר רק לשבת ולהמתין להנפקה בחו"ל שתציף את הערך כמו שקרה עם אלון USA", הוא כותב.

תחום חדש אליו נכנסה קבוצת דלק בשנה האחרונה הינו שוק הביטוח ולדברי הרשקוביץ מדובר בעיתוי מצויין. החברה רכשה במארס 10% מחברת מנורה ובאוקטובר רכשה 25% מהפניקס.

פעילות נוספת הזוכה לתשומת לב מיוחדת היא זו של דלק רכב המנוהלת בידי גיל אגמון עליו כותב הרשקוביץ כי "גיל אגמון ממשיך להיות גיל אגמון וכל מילה לא תוסיף לתופעה הנדירה הזאת בתחום שיווק הרכבים בארץ"

ואם נסכם במילותיו: "תשובה, המשקיע בעל מגע הזהב, הגיח לזירה עם המון חוצפה ונותן למתבונן מהצד להרגיש כי להרוויח מיליארדים הנו עניין חסר מאמץ לחלוטין: חופרים באדמה ומוצאים גז בשווי מיליארדים, מתחילים למכור מזדה ומייד מזנקים לראש טבלת המכירות, קונים נדל"ן בחו"ל ותוך שלוש-ארבע שנים הוא משלש את ערכו ואז קונים בית זיקוק בארה"ב ומחכים להוריקן שמגיע תוך כמה חודשים והורס את המתחרים".

לדברי הרשקוביץ, נסחרת המנייה בדיסקאונט של 24% לעומת שווי הנכסים של הקבוצה, אולם לאור ההערכה להנהלת החברה ולרמת השקיפות בקבוצה, סבור הרשקוביץ כי הדיסקאונט צריך לעמוד על 10% ומציב למניה מחיר יעד של 700 שקל - דיסקאונט מקובל לחברות אחזקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully