וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ני"ע בארה"ב הקלה את הליכי מחיקת חברות זרות ממסחר; המהלך ישפיע גם על הישראליות

סוכנויות הידיעות

15.12.2005 / 11:54

חברות יוכלו להימחק ממסחר אם פחות מ-5% ממחזור המסחר שלהן יתבצע בשווקים אמריקאיים אך פחות מ-10% מהמניות הן בבעלות תושבי ארה"ב



הרשות לניירות ערך בארצות הברית אישרה ביום רביעי חוקים שיקלו על חברות זרות למחוק את מניותיהן ממסחר בארצות הברית, ולחסוך בכך עלויות. יו"ר הרשות, כריסטופר קוקס, אמר כי הוא מקווה שהמהלך יעודד חברות זרות להירשם למסחר בארצות הברית כיוון שיידעו שיהיה להן קל לעזוב.



על פי הכללים המוצעים, שייכנסו לתוקף לאחר קבלת תגובות מהציבור הרחב, לא התקבלו בקשות חברות אירופיות כי יוכלו למחוק את עצמן ממסחר אם מחזורי המסחר שלהן יהיו נמוכים מדי. "יש חברות עם מחזורי מסחר נמוכים אך שיעור בעלות אמריקאי גבוה מאוד" אמר אלן בלר, מנהל חטיבת המימון התאגידי של הרשות לניירות ערך.



כתוצאה מכך, יוכלו חברות להימחק ממסחר אם פחות מ-5% ממחזור המסחר הכולל שלהן יתבצע בשווקים אמריקאיים, אולם רק אם פחות מ-10% מהמניות הן בבעלות תושבי ארצות הברית. אם פחות מ-5% מהמניות הן בבעלות תושבים אמריקאים, חברות יוכלו לעזוב את הבורסה ללא קשר למחזור המסחר.



כיום, אין חברות רבות שמניותיהן נסחרות במחזור גדול ביותר מבורסה אחת, אפילו אם החזקותיהן נמצאות בידי גורמים זרים שונים.



חוקי הרשות לניירות ערך הנוכחיים מקשים מאוד על חברות להימחק ממסחר בארצות הברית. ניתן להשעות את רישום המניה, אם יש פחות מ-300 בעלי מניות אמריקאים. עם זאת, החברה מסתכנת בכך שתאלץ לחזור ולעמוד בדרישות החוק האמריקאי אם מספר הבעלים יעלה על רמה זו.



בכירים בארצות הברית נימקו את הדרישות הללו בכך שמשקיעים שקונים מניות הרשומות למסחר בארצות הברית, ראויים להגנות שמציע להם החוק האמריקאי, גם אם החברה הנסחרת כבר איננה מעוניינת בשוק זה.



חברות זרות שיבקשו ליהנות מהכללים החדשים, יידרשו לפרסם דו"חות פיננסיים באנגלית ולפרסם אותם באינטרנט.



נציגי הרשות לניירות ערך מסרו, כי השינוי בכללים יאפשר לשני שלישים מהחברות הזרות להימחק מהמסחר לפי רצונן, לעומת חצי מהחברות שיכלו לעשות זאת עתה. שינוי הכללים יבטל מקור נכבד למתיחות בין חברות זרות לבין הרשויות בארצות הברית.



חברות זרות נתקלו בקשיים רבים לאחר קבלת חוקי סרביינס אוקסלי ב-2002, הדורש מחברות הרשומות למסחר בארצות הברית לבצע בקרות דקדקניות של דיווחיהן החשבונאיים. חברות זרות וחברות אמריקאיות קטנות קיבלו דחייה למילוי דרישה זו כיוון שעמידה בה דורשת השקעה כספית גדולה. נציגי החברות הקטנות עתרו לרשות ניירות ערך בבקשה שתעניק פטור כולל מדרישות סרביינס אוקסלי (סעיף 404) לחברות ששווי השוק שלהן מתחת ל-100 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully