וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק מקווארי האוסטרלי הגיש הצעת רכש בסך 2.7 מיליארד דולר לבורסת לונדון

סוכנויות הידיעות

15.12.2005 / 12:06

מקווארי לא העלה את מחיר ההצעה אף כי הצעה מקדימה שהגיש בשבוע שעבר נדחתה על הסף וכונתה "נלעגת" על ידי מנכ"לית בורסת לונדון; ההצעה נמוכה ממחיר הסגירה של המניה אתמול



בנק ההשקעות האוסטרלי מקווארי, הגיש הצעת רכש בסך 1.5 מיליארד ליש"ט (2.7 מיליארד דולר) במזומן לבורסת המניות של לונדון (LSE). הצעת הרכש של מקווארי, בגובה 580 פני למניה, זהה להצעה המקדימה שהגיש מקווארי לבורסה, שנדחתה על הסף בשבוע שעבר. ההצעה אף נמוכה ממחיר הסגירה של המניה אתמול - 622 פני.



מנכ"ל ה-LSE, קלרה פורס, קראה להצעתו הקודמת של מקווארי "נלעגת", ואמרה כי היא מעריכה את החברה בשווי הנמוך משוויה בפועל. בורסת לונדון, בת 307 השנים, נאבקת בהצעות השתלטות מאז דצמבר 2004, כאשר דחתה הצעתה של דויטשה בורסה בסך 530 פני למניה. בורסת לונדון היא הגדולה באירופה לפי שווי שוק כלל החברות הנסחרות בה - כ-2.8 טריליון דולר.



ההצעה של מקווארי מעריכה את ה-LSE במכפיל רווח של 12.5 בשנה שמסתיימת במארס, לפי מקווארי. "הצעת מקווארי מייצגת ערך אטרקטיווי", אמר ג'ים קרייג, ראש החטיבה האירופית במקווארי.



LSE דיווחה השבוע על עלייה של 15% במספר פעולות המסחר בשווקיה בנובמבר, ל-7.5 מיליון. שווי ניירות הערך שהחליפו בעלות בבורסה בנובמבר, היה 511.8 מיליארד ליש"ט - עלייה של 13% לעומת התקופה המקבילה.



הרווח הנקי של LSE במחצית הראשונה של השנה ירד ב-33% ל-24.4 מיליון ליש"ט - ירידה שיוחסה להפרשה בסך 23.1 מיליון ליש"ט, על רקע ירידת ערך חטיבת הנגזרים. הרווח התפעולי של הבורסה עלה ב-24%, וההכנסות עלו ב-15% באותה תקופה.



בורסת לונדון עשויה לקבל גם הצעת רכש מיורונקסט, מפעילת בורסת פאריס ואמסטרדם, שהביעה עניין ברכישת הבורסה בשנה שעברה. לפני מספר שבועות דיווח העיתון הבריטי "אובזרוור" כי בורסת לונדון וחברת OMX, המפעילה את בורסות שטוקהולם והלסינקי, שוקלות מיזוג שייצור חברה בשווי של 2.5 מיליארד ליש"ט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully