וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מינהל מקרקעי ישראל ביטל זכיית קבוצת היבלום-ארדיטי במכרז על מגרש ברמת אביב ג' החדשה

אריק מירובסקי

15.12.2005 / 13:24

קבוצת חג'ג' עירערה וזכתה במכרז; טענה כי הערבות הבנקאית שנילוותה להצעת היבלום-ארדיטי כללה דרישה שמימוש הערבות לא יעשה בדרך של הוראות באמצעות פקס ודואר אלקטרוני



ועדת המכרזים של מינהל מקרקעי ישראל ביטלה את תוצאות המכרז של קרקע ל-25 דירות ברחוב פיגלין בתל אביב, עקב אי עמידה בתנאי המכרז של קבוצת הרוכשים בראשות עופר היבלום וליאור ארדיטי. הוועדה העבירה את הזכייה לקבוצת רכישה שהצעתה היתה השנייה בגובהה, בראשות עורך הדין יצחק חג'ג'. היבלום הודיע, כי קבוצתו תערער על ההחלטה לבית המשפט העליון.

לפני כחודש, זכתה קבוצת היבלום-ארדיטי במכרז, כשהציעה סכום של 22 מיליון שקל על המגרש, לא כולל מע"מ ופיתוח. עלות הקרקע לפי הצעתה הגיעה לשיא של 218 אלף דולר ליחידת דיור. במקום השני במכרז, שאליו הוגשו 18 הצעות, הגיעה קבוצת חג'ג', שהציעה כ-190 אלף דולר ליחידת דיור.



תוצאות המכרז הקפיצו את מחירי הקרקע בסביבה. אנשי נדל"ן הפועלים באזור מספרים, כי בעוד שלפני מספר חודשים נמכרו קרקעות לפי 150 אלף דולר ליחידת דיור, כיום מתנהלים מגעים לפי 180 אלף דולר ומעלה.



זמן קצר לאחר פירסום תוצאות המכרז, הגיש עורך דין חג'ג' ערעור על הזכייה. לטענתו, הערבות הבנקאית שנילוותה להצעה הזוכה כללה התנייה מטעם הבנק, שדרישה למימוש הערבות לא תעשה בדרך של הוראות באמצעות פקס ודואר אלקטרוני. ועדת המכרזים קיבלה שלשום את הערעור. הוועדה קבעה, כי ערבות בנקאית מהווה תנאי סף מהותי שיש להקפיד בו "קלה כחמורה", גם אם הוכח שהפגם נפל בתום לב. לאור זאת, העבירה ועדת המכרזים את הזכייה במכרז לקבוצת חג'ג'.

היבלום תקף בחריפות את ההחלטה: "ההתנייה של הבנק היא התניה סטנדרטית, שנועדה למנוע מעשי זיוף, שהתגלו בעבר, ובמינהל יודעים את זה יפה מאוד. לא נפל כל פגם מהותי בהצעה שלנו, ואנחנו רואים בהחלטת ועדת המכרזים רק את התחלת הסיפור, שיימשך בעתירה שלנו לבית המשפט העליון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully