וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: עליות קלות בפתיחה

שרון שפורר

15.12.2005 / 23:22

פאואר דיזיין נחתכת ב-26% בעקבות אזהרת הרווח מאמש. טבע עולה ב-0.7% לשיא חדש 44.78 דולר

וול סטריט פתחה את המסחר היום בעליות שערים, נהנית מהירידה החדה זה 56 שנה במדד המחירים לצרכן, דבר המקל על החששות מאינפלציה ובעקבות זאת גם על החששות מהעלאות ריבית נוספות. רגיעה קלה בזירת האנרגיה מסייעת גם היא לסנטימנט החיובי.

מדד הנאסד"ק עולה בפתיחה ב-0.2% והדאו ג'ונס, שהשלים ביומיים האחרונים עליה בת 1%, פתח בתוספת צנועה של 0.1%.

מקרב הישראליות בולטות מניות פאואר דיזיין שנחתכות ב-26% ל-6.7 דולרים, בעקבות אזהרת רווח שפירסמה אמש. טבע עולה ב-0.7% לעוד שיא חדש - 44.78 דולר, בעקבות פרסומים על רכישה אפשרית של חברה הודית. איתוראן ממשיכה לטפס מהשיא וב-1.45%.

סקירת טרום מסחר

אמש נחתם המסחר בוול סטריט במגמה מעורבת: מדד הדאו ג'ונס מטפס 0.6% והנאסד"ק איבד 0.1%. לאחר עלייה של יותר מ-1% ביומיים האחרונים, נראה כי הדאו יעצור היום למנוחה קלה: החוזים שלפני המסחר מצביעים על פתיחה מהוססת, עם ירידות של 0.1% במדדים המובילים.

הנפט, שרשם אתמול ירידה זעומה, ממשיך גם היום במגמה ויורד 18 סנט למחיר של 60.67 דולר לחבית.

ביום עמוס למדי של הודעות מקרו, יתפרסמו כמדי שבוע מספר דרישות העבודה החדשות. אליו יתווספו מדד המחירים לחודש נובמבר והתפוקה התעשייתית לנובמבר, שעשויה לעלות בחצי אחוז לעומת עלייה של 0.9% בחודש הקודם.

טרם המסחר יפרסם ענק ההשקעות גולדמן סאקס את דו"חותיו.

בקרב המניות הישראליות, חברת פאואר דיזיין (PDSN) הודיעה אמש עם תום המסחר כי היא מקצצת את תחזיותיה לרבעון הרביעי השנה. תחזית ההכנסות נחתכה בכשליש מ-11.2 מיליון דולר לכ-7.5 מיליון דולר ברבעון האחרון. מול רווח צפוי של ממוצע האנליסטים, שעמד על 7 סנטים למניה, תציג PDSN הפסד הנקי שיסתכם ב-3 עד 5 סנטים למניה. בתגובה, התרסקה המניה לאחר סגירת המסחר ואיבדה יותר מ-27% מערכה.

העיתון ההודי "אינדיה טלגרף" דיווח כי טבע מתכוונת לרכוש את החברה ההודית Matrix Laboratoris שנסחרת לפי שווי של 750 מיליון דולר. החברה מייצרת חומרי גלם לתרופות ותרופות הנלקחות דרך הפה. טבע התקרבה אמש שוב לשיאה, והיא עשויה לשבור אותו היום.

כאשר היא דוהרת על גבי זינוק של 44% במחיר מנייתה בחודש האחרון, ממשיכה קומטאץ' את המומנטום באסיה: שבוע לאחר שחתמה על הסכם עם חברת האנטי וירוס הגדולה בסין, קומטאץ', שעוסקת בסינון דואר הזבל האלקטרוני, חתמה על הסכם עם ספקית האבטחה הגדולה בקוריאה, להטמיע את פתרונות החברה בחבילת המוצרים שלה. זינוקה של קומטאץ' מתרחש גם על רקע שמועות בשוק, כי תגיע לאיזון כבר השנה, ולא כפי שצפתה ההנהלה - באמצע 2006.

נייס מערכות דיווחה כי החתמים בגיוס ההון, שביצעה באמצעות הנפקת מניות, מימשו את האופציה שניתנה להם עוד ביום השלמת הגיוס, ורכשו את מלוא הכמות שהוקצתה להם - 600 אלף מניות, במחיר של 46.25 דולר למניה. החתמים המובילים היו ג'יי פי מורגן ובנק אוף אמריקה, שלוו על ידי CIBC, UBS, RBC ו-ווילאם בלייר. בכך עלו תקבוליה של נייס מההנפקה ל-201.1 מיליון דולר נטו.

טאואר סמיקונדקטור נערכת להשלמת גיוס הון נוסף ממשקיעים ומהבנקים. טאואר, ששקועה בחובות עתק של 500 מיליון דולר, הגישה אמש טיוטת תשקיף לפיה תנסה לגייס 50 מיליון דולר באיגרות חוב להמרה מעובדיה וממחזיקי המניות. בעלי העניין בחברה, החברה לישראל, סאנדיסק אליאנס סמיקונדקטור ומקרוניקס אינטרנשיונל, התחייבו ליותר מחצי מהסכום, ויזרימו 25.5 מיליון דולר. החברה לישראל כבר הודיעה בעבר כי תמשיך להזרים כספים על מנת לנסות ולשקם את החברה במקביל לתוכנית הבראה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully