וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצרנית המכוניות פורד החזירה את מסע הפרסום של יגואר ולנד רובר לכתבי עת הומוסקסואליים

רויטרס

15.12.2005 / 15:50

בשבוע שעבר הודיעה כי מותגי היוקרה לא יפרסמו בכתבי עת הומוסקסואליים לאחר שהופעלו עליה לחצים מצד ארגון נוצרי שמרני בארה"ב; החברה: מדובר בהחלטה עסקית



פורד מוטור, יצרנית המכוניות השנייה בגודלה בארה"ב, הודיעה אתמול כי תפרסם את כל מותגיה גם בכתבי עת המיועדים לציבור ההומוסקסואלי. בשבוע שעבר אמרה פורד כי חטיבות יגואר ולנד רובר יפסיקו את כל הפרסום בכתבי עת של המגזר ההומוסקסואליים, בעקבות לחץ מצד ארגון נוצרי שמרני בארה"ב.



במכתב למספר קבוצות זכויות אדם וקבוצות המייצגות את המגזר ההומוסקסואלי, כתבה החברה כי החליטה לפרסם בכתבי עת אלה ב-2006. סגן נשיא פורד, ג'ו ליימון, אמר: "כולי תקווה שצעד זה יפסיק את חוסר הוודאות לגבי רצונה של פורד לפרסם בכל המגזרים החשובים". דובר ארגון זכויות ההומסקסואלים הגדול בארה"ב - Human Rights Campaign, אמר כי זו הפעם הראשונה בה פורד תפרסם בכתבי עת אלה. דוברת פורד אמרה כי אינה בטוחה שהדבר נכון.



החברה טענה כי מדובר בהחלטה עסקית, וכי לא נכנעה ללחץ של הארגון הנוצרי השמרני - אמריקן פמילי אסוסיאיישן (AFA) - אשר הודיע לפני כשבוע על ביטול חרם שעליו הכריז נגד פורד בשל מדיניות ידידותית מדי כדבריו, של החברה כלפי הומוסקסואלים.



ה-AFA הודיע לראשונה על החרם נגד פורד בחודש מאי השנה, בטענה כי ענקית הרכב תרמה אלפי דולרים לארגונים לזכויות הומוסקסואלים, העניקה הנחות המיועדות לזוגות נשואים - גם לזוגות בני אותו המין - וכי העסיקה עובדים הומוסקוסאלים.



באחרונה, גובר הלחץ שמפעילים ארגונים נוצרים שמרנים על חברות בארה"ב, אשר נוקטות במדיניות נטולת אפליה כלפי הציבור ההומוסקסואלי. כך למשל, הודיע אתמול הארגון הנוצרי השמרני, פוקוס און דה פמילי, על כוונתו למשוך את כספיו מוולס פארגו, הבנק החמישי בגודלו בארה"ב, בעקבות תמיכתו בארגונים הומוסקסואלים. גם חברות כמו מיקרוסופט ו-וולט דיסני מוצאות את עצמן לאחרונה מנסות לפייס קבוצות נוצריות מצד אחד וקבוצות הומסקסואליות מצד שני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully