וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד לפני שהגיוס יצא לדרך הנפקת אירפורט סיטי הושלמה: החתמים התחייבו לרכוש את כל הכמות בהנפקה

נתן שבע

15.12.2005 / 16:50

בימים האחרונים היו שמועות סביב העניין ובעקבות פניית רשות ני"ע, הודיעה יואל כי קיימת התחייבות חיתומית של כל החתמים לרכוש את כל הכמות; יאול תירצה זאת בכך "שההסכם עדיין לא נחתם"



שרשרת של הודעות מוזרות מלווה בשעות האחרונות את הנפקתה של אירפורט סיטי על ידי יואל, שמהן עולה ריח רע. בימים האחרונים היו רחשים בשוק ההון לפיהם, כביכול, החתמים בהנפקה - אייפקס חיתום, כלל ולידר - התחייבו מראש לרכוש את כל הכמות המונפקת, כששווי החברה נקבע על 110 מיליון דולר. זאת, גם אם לא ייצטברו ביקושים להנפקה.



משמעות העניין היא, כי ההנפקה בעצם הושלמה על פי שווי קבוע מראש, מה שעשוי היה לה להזניק את שווייה של יואל מעלה, בעיקר בשל רווח הון עצום. אירפורט סיטי רשומה בספרי החברה לפי שווי של 31 מיליון דולר, כששווי החברה של יואל שמחזיקה ב-80% מאירפורט סיטי, עומד על 70 מיליון דולר.



יתרה מזאת, החתמים עומדים בהתחייבות חיתומית לכל הכמות שתונפק - זאת אומרת, הם ישלימו את כל הביקושים החסרים אם יהיו. לרוב מקובל כי החתמים מתחייבים מראש לרכוש כמות מסוימת בלבד מסך כל ההנפקה. התנהלות זו מאחורי הקלעים של החברה, הצדיקה כמובן דיווח מיידי, אך זה התעכב כשהחברה הכחישה בימים האחרונים שאכן קיימת התחייבות שכזו.



והנה היום, משגרת יואל שתי הודעות, בין היתר לבקשת הרשות לני"ע לגבי העניין. לדברי החברה, היו קיימים מכתבים בינה לבין החתמים לגבי התחייבותם להנפיק את החברה לפי שווי של 110 מיליון דולר והתחייבותם לעמוד מאחורי כל הכמות. ההודעה על כך התעכבה משום שמכתבים אלה עדיין לא אושרו על ידה. בשל פרט טכני זה, לא הזדרזה החברה לדווח על כך.



בינתיים, היו כאלה שהשמועות הגיעו לאוזניהם וניצלו את המידע למניפולציה במניות יואל להפקת רווחים. מתחילת החודש עלתה מניית יואל ב-10% והאופציה זינקה עד שעות הבוקר ב-66%. מייד לאחר ההודעה, מזנקת האופציה של יואל ב-20% ואילו המניה ב-2.4% במחזורים ערים.



אייפקס העמידה התחייבות לרכוש כ-30 מיליון שקל מההנפקה ואילו כלל התחייבו לסך של 20 מיליון שקל וכלל התחייבה לייתר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully