וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד המחירים לצרכן בנובמבר ירד ב-0.1%; מתחילת השנה עלה המדד ב-2.6%

נתן שבע

15.12.2005 / 17:00

הירידה נובעת בעיקר מהירידה במחירי הדלקים והנסיעות לחו"ל; סעיף התחבורה והתקשורת ירד ב-2.7% וגרע כ-0.6% מכלל המדד; הכלכלנים צפו כי המדד לא ישתנה או ירד ב-0.1%



מדד המחירים לצרכן לחודש נובמבר ירד ב-0.1%. מתחילת השנה, עלה מדד המחירים לצרכן ב-2.6%. כך עולה מנתונים שמפרסמת היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.



מתחילת השנה, עומד המדד עדיין בטווח יעד האינפלציה של הממשלה ל-2005 3%-1%. מדד נובמבר הושפע מעלייה בשער החליפין דולר-שקל ומירידות חדות במחירי הדלקים. כלכלנים צפו כי המדד לא ישתנה או ירד ב-0.1%.



הירידה במדד נובעת בעיקר מהירידה במחירי הדלקים והנסיעות לחו"ל. סעיף התחבורה והתקשורת ירד ב-2.7% וגרע כ-0.6% מכלל המדד. בשאר הסעיפים חלו עלויות. סעיך ההלבשה וההנעלה עלה ב-3.7%; סעף הירקות והפירות טיפס ב-2.1%; סעיף הדיור הושפע מהעלייה בדולר וטיפס ב-1.3%; סעיף המזון עלה ב-0.8%; וסעיף השונות הוסיף 0.6%. כל הסעיפים שטיפסו תרמו עלייה של 0.5% במדד, שקוזזה כאמור על ידי סעיף התחבורה והתקשורת.



נגיד הבנק הפדרלי, אלן גרינספאן, העלה שלשום את הריבית בארצות הברית ב-0.25% ל-4.25%, ועתה עומד פער הריביות בין הריבית השקלית לריבית אמריקאית על 0.25%. על פי הערכות, פישר לא ימשיך ללחוץ על דוושת העלאות הריבית החודש, לאחר שלוש העלאות רצופות.



העלאת הריבית הבאה בארצות הברית צפויה רק בסוף ינואר, כך שפער הריביות יישאר גם אם פישר לא יעלה את הריבית החודש. על פי הערכות נוספות, קצב העלאות הריבית בארצות הברית ייפסק. מרבית הכלכלנים מעריכים כי המדדים הבאים צפויים להיות שליליים עם היחלשותו של הדולר כנגד השקל והירידה במחירי הפירות והירקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully