וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנציקולופדיה המקוונת ויקיפדיה מדויקת לא פחות מבריטניקה

רונן סרברניק

15.12.2005 / 21:26

ממבחן של מגזין "Nature", שבדק 50 ערכים מקבילים, עולה כי האנציקלופדיה המקוונת עמדה בכבוד רב מול הבכירה מקרב האנציקלופדיות; רק ארבע טעויות התגלו בכל אחת מן האנציקלופדיות



האנציקלופדיה המקוונת החינמית ויקיפדיה, מתמודדת בכבוד רב מול הבכירה מקרב האנציקלופדיות בריטניקה, לפחות בכל הנוגע לנושאים הקשורים למדע. זוהי המסקנה שעולה ממבחן שערך מגזין "Nature", אשר כלל השוואת ערכים בקרב שתי האינציקלופדיות.



המגזין ביקש ממומחים רלוונטיים בתחומי המדע השונים, לבחון 50 ערכים מדעיים אשר מופיעים באנציקלופדיה המקוונת ובבריטניקה. למומחים לא נאמר מהו מקור המידע אותו הם קוראים. "רק שמונה טעויות משמעותיות התגלו בזוגות המאמרים", נכתב בסיכום המבחן. "ארבע טעויות בכל אחת מן האנציקלופדיות".



המומחים גילו עלייה קלה בכמות הטעויות המינוריות, הכוללות נתונים לא מדויקים או הצהרות מטעות בתוך המאמרים של ויקיפדיה, לעומת אלו של בריטניקה.



ג'ימי וויילס, ממיסדי ויקיפדיה, גילה שביעות רצון מהמבחן. "מטרתנו היא להגיע לרמת האיכות של בריטניקה, או אף לגבור עליה", אמר למגזין. עורכי אנציקלופדיה בריטניקה סירבו להגיב, אך מסרו כי מצאו מספר רב של טעויות בתוך ויקיפדיה.



ויקיפדיה מקבלת מאמרים וערכים ממשתמשים רשומים, עד כה נרשמו 3.7 מיליון ערכים שונים ב-200 שפות שונות. לגירסה האנגלית של ויקיפדיה תורמים 45,000 משתמשים רשומים וגירסה זו גדלה ב-1,500 מאמרים מדי יום. הגירסה הראשונה של אנציקלופדיה בריטניקה פורסמה ב-1768, וכעת מונה האנציקלופדיה 32 כרכים.



מפעילי אתר ויקיפדיה החליטו לאחרונה על קבלת ערכים ומאמרים רק ממשתמשים רשומים, לאחר שהוגשה כנגדם תביעת דיבה על ידי עיתונאי אמריקאי לשעבר. העיתונאי, ג'ון זיגנטאלר, תבע את האתר לאחר ששמו פורסם כמי שקשור לרצח נשיא ארה"ב לשעבר, ג'ון פ. קנדי. זעמו של זיגנטאלר, יחד עם תלונות נוספות של גולשים, גרמו למפעילי האתר לנקוט בצעד התקדימי, שמטרתו להפחית את הסיכוי לפרסום מידע מוטעה על ידי גולשים אנונימיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully