וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בירידות

שרון שפורר

15.12.2005 / 23:50

מדד נאסד"ק ירד בסיום בכ-0.1%, סביב רמה של 2,260.6. מדד דאו ג'ונס רשם ירידה מזערית בת 0.02% לרמה של 10,881.2

מחירי הנפט שנסוגו אל מתחת לרף ה-60 דולר לחבית, סייעו למתן את הירידות במדדים המובילים בוול סטריט בסיום המסחר. המגמה האדומה בבורסות הניו יורקיות הפתיעה היום במעט, בהתחשב בירידה החדה מזה 56 שנה במדד המחירים לצרכן בארה"ב, המקלה על חששות הסוחרים מאינפלציה ובעקבותיה, העלאות ריבית נוספות. הסבר אפשרי למגמה השלילית, עשויה לספק עלייה קלה אמנם, אך מפתיעה, במספר התביעות החדשות לדמי אבטלה, בעוד הצפי היה דווקא לירידה חדה בנתון השבועי.

מדד נאסד"ק ירד בסיום בכ-0.1%, סובב סביב רמה של 2,260.6 נקודות. מדד דאו ג'ונס, שעלה ביומיים האחרונים בכ-1%, חתם כמעט ללא שינוי, תוך ירידה מזערית בת 0.02% לרמה של 10,881.2 נקודות.

בזירת האנרגיה, מחירי הזהב השחור חתמו בירידה של כ-90 סנט או 1.5% ל-59.99 דולר - סנט בודד מתחת לררף הפסיכולוגי של 60 דולר לחבית הנמסרת בחודש ינואר.

בזירה המקרו כלכלית התפרסמו שני נתונים מעניינים לפני פתיחת המסחר: החשוב שבהם - מדד המחירים לצרכן בחודש נובמבר. זה בישר על ירידה של 0.6%, לעומת צפי לירידה מתונה יותר של 0.4%, בעיקר בשל הירידה החדה במחירי הנפט באותו החודש. התביעות החדשות לדמי אבטלה, לשבוע שהסתיים ב-10 בדצמבר, טיפסו במפתיע ב-1000, ל-329 אלף תביעות חדשות, בעוד הצפי היה לירידה של עד 315 אלף.

זמן קצר לאחר הפתיחה, התפרסם נתון מקרו נוסף בדמות התפוקה התעשייתית בחודש נובמבר. זו, עלתה בחודש החולף ב-0.7% - למעלה משצפו האנליסטים בוול סטריט, בעיקר על רקע התאוששות פעילות ייצור הנפט באזור מפרץ מקסיקו.

בקרב המניות הישראליות, חברת פאואר דיזיין (PDSN) בלטה עם נפילה חדה של 27.7% למחיר של 6.5 דולרים, לאחר שהודיעה אמש עם תום המסחר, כי היא מקצצת את תחזיותיה לרבעון הרביעי השנה. תחזית ההכנסות נחתכה בכשליש מ-11.2 מיליון דולר לכ-7.5 מיליון דולר ברבעון האחרון. מול רווח צפוי של ממוצע האנליסטים, שעמד על 7 סנטים למניה, תציג PDSN הפסד נקי שיסתכם ב-3 עד 5 סנטים למניה.

העיתון ההודי "אינדיה טלגרף" דיווח, כי טבע מתכוונת לרכוש את החברה ההודית Matrix Laboratoris, הנסחרת לפי שווי של 750 מיליון דולר. החברה מייצרת חומרי גלם לתרופות ותרופות לבליעה. טבע התקרבה אמש שוב לשיאה, והיא עשויה לשבור אותו היום. מנייתה של ענקית הפרמצבטיקה הישראלית הגיבה לפרסום בעלייה של 2.4% לגובה של כ-45.5 דולר - עוד שיא חדש.

דוהרת על גבי זינוק של 44% במחיר מנייתה בחודש האחרון, המשיכה קומטאץ' את המומנטום גם היום ועלתה ב-2.4% נוספים למחיר של 87 סנט. החברה, העוסקת בסינון דואר הזבל האלקטרוני, הודיעה על חתימת הסכם עם ספקית האבטחה הגדולה בקוריאה, להטמיע את פתרונות החברה בחבילת המוצרים שלה. זאת, שבוע לאחר שחתמה על הסכם עם חברת האנטי וירוס הגדולה בסין. זינוקה של קומטאץ' מתרחש גם על רקע שמועות בשוק כי תגיע לאיזון כבר השנה, ולא כפי שצפתה ההנהלה - באמצע 2006.

נייס מערכות חתמה עם תוספת של 2.3% למחיר של 48.5 דולר. החברה דיווחה כי החתמים, בגיוס ההון שביצעה באמצעות הנפקת מניות, מימשו את האופציה שניתנה להם עוד ביום השלמת הגיוס, ורכשו את מלוא הכמות שהוקצתה להם - 600 אלף מניות, במחיר של 46.25 דולר למניה. החתמים המובילים היו ג'יי פי מורגן ובנק אוף אמריקה, שלוו על ידי CIBC, UBS, RBC ו-ווילאם בלייר. בכך, עלו תקבוליה של נייס מההנפקה ל-201.1 מיליון דולר נטו.

טאואר סמיקונדקטור נערכת להשלמת גיוס הון נוסף ממשקיעים ומהבנקים. טאואר, ששקועה בחובות עתק של 500 מיליון דולר, הגישה אמש טיוטת תשקיף לפיה תנסה לגייס 50 מיליון דולר באיגרות חוב להמרה מעובדיה וממחזיקי המניות. בעלי העניין בחברה, החברה לישראל, סאנדיסק אליאנס סמיקונדקטור ומקרוניקס אינטרנשיונל, התחייבו ליותר מחצי מהסכום, ויזרימו 25.5 מיליון דולר. החברה לישראל כבר הודיעה בעבר כי תמשיך להזרים כספים על מנת לנסות ולשקם את החברה, במקביל לתוכנית הבראה. מנייתה של טאואר חתמה בירידה של 1.25% למחיר של 1.6 דולרים.

עוד בלטו היום בוול סטריט: איתוראן, שהמשיכה במסע צפונה, לאחר שחתמה אמש בשיא כל הזמנים ועלתה ב-1.8% נוספים למחיר 16.2 דולר. סקופוס ירדה ביומה השלישי בוול סטריט, ב-2.1% למחיר של כ-7 דולרים. סינרון, שבשלושת ימי המסחר האחרונים איבדה כ-12% מערך המניה לאחר ששדרן CNBC ג'ים קריימר הורה למוכרה, התאוששה עם עלייה של 1.25% למחיר של 41.2 דולר. אורכית, שמאז תחילת החודש זינקה בלמעלה מ-20%, התממשה היום ב-2.9% וחתמה במחיר של 24 דולר.

את תשומת הלב משכה גם מניית צ’ק פוינט שעלתה ב-3.4% למחיר של כ-21 דולר; אמ-סיסטמס עם עלייה של 3.6% למחיר 34.5 דולר; ואודיוקודס, בלטה עם קפיצה של 5.7% למחיר של 11.2 דולרים, לאחר שבית השקעות בשם דוהרטי ושות' החל לסקר את המניה בהמלצת "קנייה".

גיוון ירדה בסיום ב-2.1% ל-26.9 דולר. המניה פתחה בעלייה של כ-0.5%, בעקבות פרסומים בעיתונות, לפיהם קיבלה אישור לשיווק הקפסולה האנדוסקופית שלה ביפאן, אך מרגע שהכחישה את האישור המדובר ובעקבות הורדת ההמלצה עבורה ל"מכור" מ"החזק", על ידי בית השקעות אמריקאי בשם מקסים גרופ, עברה כאמור להיסחר בירידות.

במרכז המסחר במניות האמריקאיות עמדה היום מניית בנק ההשקעות גולדמן זאקס, שירדה בסיום ב-0.9% למחיר של 128.4 דולר. הבנק הציג שיפור ניכר בתוצאות הרבעון הפיסקלי הרביעי שלו, אך פיספס במעט את הקונצנזוס בשווקים. בנק ההשקעות נהנה מפעילות ערה של מגזר משקי הבית והתעוררות בהשקעות, והציג צמיחה של 36% ברווח הנקי ל-1.6 מיליארד דולר, או 3.35 דולרים למניה.

ענקית הפרמצבטיקה מרק קפצה היום ב-1.9% למחיר של 29.8 דולר, לאחר שהודיעה על הגדלת היקף תוכנית הקיצוץ שבכוונתה לבצע בכמיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully