וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורקל מאכזבת: רשמה ירידה של 2% ברווחיה ברבעון השני למרות גידול של כ-20% בהכנסות

רונן סרברניק

15.12.2005 / 23:51

חברת התוכנה השלישית בגודלה בעולם רשמה הכנסות של 3.3 מיליארד דולר ברבעון השני של 2006, לעומת הכנסות של 2.8 מיליארד דולר בתקופה המקבילה



ענקית התוכנה אורקל (סימול ORCL) עמדה אמנם בתחזיות האנליסטים ורשמה גידול של כ-20% בהכנסותיה, אך רשמה ירידה של 2% ברווחיה ברבעון השני. במקביל מסרה החברה כי שינויים בשערי המטבע ברבעון השני הם שהובילו לפגיעה בתוצאותיה.



חברת התוכנה השלישית בגודלה בעולם, רשמה הכנסות של 3.3 מיליארד דולר ברבעון השני של 2006 לעומת הכנסות של 2.8 מיליארד דולר בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. החברה רשמה רווח נקי של 798 מיליון דולר, 15 סנט למניה, ירידה של 2% לעומת רווח של 815 מיליון דולר, 16 סנט למניה בתקופה המקבילה בשנה הקודמת.



מבלי לכלול הוצאות הקשורות לרכישות שביצעה אורקל, רשמה החברה גידול של 16% ברווחיה לרמה של 972 מיליון דולר, 19 סנט למניה, בהתאם לתחזיות האנליסטים.



"למרות תנועה של 5% של הדולר לכיוון הלא נכון במהלך הרבעון השני, רשמה החברה הכנסות של 3.4 מיליארד דולר על רווח של 19 סנט למניה", אמרה נשיאת אורקל וסמנכ"לית הכספים, צפרה כץ. "בסיס המנויים שלנו התרחב לרמה של 300 אלף וכעת הוא בעל שווי שנתי של 7.3 מיליארד דולר".



כמו כן אמר נשיא אורקל, לארי אליסון, כי בעקבות רכישת פיפלסופט, נרשם גידול משמעותי בשביעות הרצון של לקוחות פיפלסופט לשעבר. "עקב כך הם מחדשים חוזים מולנו בקצב מהיר מזה שחידשו כאשר פעלו מול פיפלסופט לבד", אמר אליסון. "הם מרוצים, אנחנו מרוצים".



בשנה האחרונה השקיעה אורקל 12 מיליארד דולר ברכישת חלק ממתחרותיה, כחלק מניסיותיה להתמודד עם קרב המחירים עם מיקרוסופט ועם SAP. לאחרונה השלימה החברה את רכישת פיפלסופט, כמו כן צפויה החברה להשלים את רכישת סיבל סיסטמס במחיר של 5.85 מיליארד דולר בשנה הבאה.



מאז תחילת השנה ירדה מניית אורקל ב-7% בעוד שמתחרתה העיקרית, SAP הגרמנית, עלתה ב-5%. "המקום בו אנו מתקשים ביותר לגבור על SAP הוא גרמניה", אמר נשיא אורקל, צ'רלס פיליפס. "הצלחתה של אורקל וזכייתה בעסקי המחשוב של הקמעונית הגרמנית קרשטאדט, מוכיחות את הצלחתנו במגזרים שהגדרנו כיעדים", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully