וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטארט אפ הישראלי סיבקום, המפתח רכיבי מיתוג ועיבוד אופטי, גייס 10.5 מ' ד' לפי שווי של 45 מ' ד'

בעז בבאי

30.7.2001 / 15:11

היקף הגיוס עשוי לגדול לכ-15 מ' ד' עם הצטרפות של משקיעים אסטרטגיים לסבב הנוכחי; אוניברסיטת ת"א מחזיקה 5%-7% מסיבקום לאחר שמכרה לה 3 פטנטים בעת הקמתה

חברת הסטארט אפ הישראלית סיבקום (Civcom), המפתחת רכיבים בתחומים של מיתוג ועיבוד אופטי מבוסס אורכי גל, השלימה סבב גיוס הון שני בהיקף של 10.5 מיליון דולר לפי שווי של 45 מיליון דולר אחרי הכסף.

לדברי יעקב ורטמן, סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי בחברה, היקף הגיוס עשוי לגדול לסכום של כ-15 מיליון דולר עם הצטרפות של משקיעים אסטרטגיים לסבב הנוכחי.

קרן ההון סיכון האמריקאית מרקטור ברודבנד הובילה את הגיוס עם השקעה בהיקף המוערך ב-3.5-4 מיליון דולר. משקיעים חדשים נוספים בחברה הם קרן ההון סיכון הישראלית פורמולה ונצ'רס, שהשקיעה כ-3 מיליון דולר, ואומנינט קפיטל, שהוקמה על ידי מייסדי קוואלקום האמריקאית.

המשקיעות בגיוס הקודם של סיבקום, קרנות ההון סיכון הישראליות קונקורד ואורום-אס.בי.סי, השייכת לחברת התקשורת האמריקאית אס.בי.סי (SBC), וקבוצת עורק הצטרפו לסבב הגיוס הנוכחי כדי למנוע דילול של אחזקותיהן בחברה. בסבב הגיוס הראשון, שהתקיים בספטמבר 2000, גייסה סיבקום סכום של 10.5 מיליון דולר, לפי שווי של כ-30 מיליון דולר אחרי הכסף. על פי הערכות, קונקורד השקיעה אז 5.5 מיליון דולר ואורום-אס.בי.סי השקיעה 4.5 מיליון דולר.

סיבקום הוקמה בספטמבר 2000 בעקבות רכישת הבעלות המלאה על שלושה פטנטים בתחום מיתוג ועיבוד אופטי מבוסס אורכי גל, שפותחו על ידי קבוצה של מדענים בראשות ד"ר דוד מנדלוביץ', המשמש כמנכ"ל החברה, במחלקת האלקטרו-אופטיקה באוניברסיטת תל אביב. בעקבות העסקה הייחודית מחזיקה אוניברסיטת תל אביב בסביבות 5%-7% ממניות סיבקום.

החברה פיתחה משפחת מתגים כל-אופטיים הנקראת Free-X, שאינה תלויה בקיטוב האור ובאורך הגל. טכנולוגיית ה-Free-X מאפשרת מיתוג אופטי בקצבים מהירים והפצת מידע אופטי למספר ערוצים במקביל. המתגים האופטיים של סיבקום מבטלים את הצורך להמיר אותות אופטיים לאותות חשמליים בצמתי תקשורת ארוכת טווח, עירונית ומקומית. זמן המיתוג בטכנולוגיה זו מהיר פי 10,000 לעומת טכנולוגיות הנמצאות בשימוש כיום. מתגי ה-Free-X מאפשרים עיבוד אופטי כגון שידור רב ערוצי ושליטה בעוצמת האות.

לדברי אבי דומושביצקי, שותף בקונקורד ויו"ר דירקטוריון סיבקום, המתגים האופטיים שפיתחה סיבקום נותנים מענה לצורך קיים בשוק. החברה כבר זכתה בשתי הזמנות ראשונות קטנות והיא מנהלת כיום שיחות עם 20 ספקיות בינלאומיות של ציוד תקשורת לשילוב המוצרים שלה במערכות שלהן.

דומושביצקי הוסיף שגיוס ההון הפרטי נועד להרחיב את מערך השיווק של החברה בפתח תקווה, לממן את הפעלת קו הייצור של הרכיבים האופטיים במפעל בארץ ולסייע ברכישת טכנולוגיות משלימות ויצירת שיתופי פעולה אסטרטגיים.

סיבקום רשומה בדלאוור, ארה"ב, משרדיה ממוקמים בוירג'יניה שבקליפורניה ומרכז הפיתוח שלה נמצא בפתח תקווה. החברה מעסיקה כיום כ-40 איש והיא מתכננת להגדיל את מצבת כוח האדם ל-50 עובדים עד סוף השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully